Ако в свидетелството за регистрация (част „Първа“ и част „Втора“) не е посочена екологична норма ЕВРО 1, 2, 3, 4, 5 и 6, трябва да вадите нови документи на автомобила. Това става ясно от публикувана информация на СДВР.
В последните седмици стотици собственици на по-стари автомобили са изправени пред трудността да докажат екокатегорията на возилото си. Това се налага заради нововъведената формула, по която вече се изчислява „данък МПС“.
От СДВР обясниха, че при липса на посочена екологична норма на притежаваното от вас превозно средство първо трябва да се обърнете към официалния представител за България на марката на автомобила. Оттам трябва да ви предоставят удостоверителен документ за притежаваната екологична норма на колата, алармират от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Напомпването е едно от най-важните правила за гумите през зимата, каква е нормата
След това лично или чрез пълномощник с моторното превозно средство трябва да отидете до отдел „Пътна полиция”-СДВР (ако МПС се води на отчет в СДВР). Там трябва да предоставите този документ заедно със свидетелството за регистрация на МПС - част „Първа“ и част „Втора“ („големия“ и „малкия“ талон). След като преминете с превозното средство през пункта на „Пътна полиция”-СДВР за идентификация, предоставяте съответните документи на служителите от МВР заиздаване на нови документи с вписана съответна екологична норма.
Цялата услуга в КАТ по идентификацията и смяната на талони на автомобила ще ви струва 20 лева, ако се плати през пост терминал, или 23 лева на банковото гише, уточниха от СДВР. Ваденето на удостоверение от съответното автомобилно представителство също ще се заплаща. Според шофьори, които вече са се сдобили с такъв документ, той струва около 50-100 лева.
Какво означават цветните маркировки по гумите на колата
От СДВР уточняват, че цялата тази процедура е във връзка с годишния данък на МПС. От тази година при изчисляването на т.нар. пътен данък се включва и екологичен компонент. Този компонент е свързан с Европейските стандарти за изгорели газове, които дефинират допустимите стойности на изгорели газове на моторните превозни средства на европейския пазар.
Мотивите за промяната в концепцията са свързани с идеята за стимулиране на извеждането от експлоатация на най-старите автомобили и замяната им с по-нови и по-екологични модели.