Колите в България стават лукс: Нови и стари поскъпват главоломно, шофьорите реват

https://auto.blitz.bg/novini/kolite-v-blgariya-stavat-luks-novi-i-stari-poskpvat-glavolomno-sofyorite-revat Auto.blitz.bg
Колите в България стават лукс: Нови и стари поскъпват главоломно, шофьорите реват

Търговците на автомобили у нас прогнозират, че през лятото на тази година новите коли ще поскъпнат средно с около 2000 лева. Колите се превръщат в лукс у нас, не са даденост, както беше преди 7-8 г.

Хората са много предпазливи, внимателни, не си сменят често колите, гледат състоянието им, пазят ги, защото е трудно да си купят нов автомобил. Това заяви председателят на Прес Авто Клуб България - Борислав Цаков в студиото на "България сутрин".

Гостът подчерта, че и преди 7-8 години е имало поскъпване на новите и употребявани автомобили, но не толкова драстично, каквото го виждаме последните 1-2 г.

"В Германия преди 8 г. среден клас кола е струвала 26 780 евро, в момента същата е 40 570 евро, 51,5% е качването на цената, като 30% от това поскъпване е през последните 3 г.

У нас среден клас преди 8 г. е била 40 000 лв., сега е 60 000 лв.", сравни Цаков за Bulgaria ON AIR. По думите му е по-изгодно човек да си купи нова кола на изплащане.

"Условията, когато е на лизинг, са много по-добри, отколкото при кредит от банка. Това е по-лесният начин за финансиране. Автомобилът има гаранция, няма разходи за 5 г. напред поне. Ако човек има стабилна и нормална работа, с логичен приход, е по-добре да купи нов автомобил", уточни Цаков.

Българските шофьори чакат за нова кола между 6 месеца и 1,6 г. Събеседникът добави, че рядко има вариант за купуването на налични:

"Забравете за цвят, оборудване, готови са да платят по-голяма цена, за да не чакат толкова много, непрекъснато се поръчват нови".

Поскъпване има и при употребяваните автомобили - с 40-42%. Осезаемо това е станало по време на Ковид пандемията. Още тогава всички хубави коли "втора ръка" са изкупени. Председателят на Прес Авто Клуб България заяви, че при 4 млн. автомобила по пътищата на България, едва 6% са новите, а от тях - 6% са електрическите.

"При тях цените не се движат толкова бързо нагоре, колкото при автомобилите на двигатели с вътрешно горене. Измамно е усещането, че няма инфраструктура у нас, почти 80 000 са зарядните станции, но не са териториално разпределени по правилния начин.

В Северна България са по-малко. А ако човек с такъв автомобил тръгне на море, трябва да съобрази в хотела му да има зарядна станция, пътьом трябва да спрете на 1-2 места", уточни Цаков.

Той коментира, че през последните години се е върнала тенденцията от миналото автомобилът да бъде инвестиция. "Ако сте си купили кола преди 2-3 г., сега чисто нова тя струва 35% отгоре. Спокойно можете да я продадете на по-висока цена, отколкото сте я купили, ако е запазена", подчерта Цаков.

Горещи

Коментирай
6 Коментара
От чужбина
преди 1 година

Нормално като се надуват с 100-150 процента в БГ от селяните прекупвачи. Купувайте директно от чужбина.

Откажи
Йонко
преди 1 година

Крадците ке умрат от глад!

Откажи
Веднага
преди 1 година

ме изгуби когато каза, че в БГ има 80000 зарядни станции за електромобили. Регистрираните са 1026. Горе долу. Оттам насетне - какво повече са чета на статия от поредният т.н. Специалист.

Откажи
Българин
преди 1 година

Аз директно си купувам от Европа и избора е голям пък и нямам намерения да храня афто мафията на всеки му препоръчвам сам да си докара кола ое Европа който не може да ма намери мен

Откажи
Експерт
преди 1 година

Не пишете глупости за пореден път, колите си имат нормални пазарни цени, аз имам няколко, които мога веднага да продам с 20-30% над пазарната им стойност, но няма кой да ги плати, излагате се.

Откажи
Хаааа
преди 1 година

ДА ДУХАТ СУПАТА АВТОДЖАМБАЗИТЕ И ВЪОБЩЕ ДА ДУХАТ ПОД ВОДА И НАД ВОДА ДА ДУХАТ.

Откажи