Екостикерите са вече факт, ето какво ще се промени за шофьорите

https://auto.blitz.bg/novini/ekostikerite-sa-veche-fakt-eto-kakvo-shche-se-promeni-za-shoforite Auto.blitz.bg
Екостикерите са вече факт, ето какво ще се промени за шофьорите

Oт септември месец миналата година в Наредбата за периодичните технически прегледи на пътните превозни средства има допълнение, което трябва да влезе в сила от юли месец 2021 г., пише pariteni.bg.

Задължителен стикер на колите ще обозначава към коя екогрупа ще спада даденият автомобил. Как ще се определят тези групи, какво ще означава това за собствениците на автомобилите и как ще бъдат проследявани?

Дамян Войновски, зам.-председател на Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация“ коментира темата пред БНР.

“За определянето на екогрупите сме предвидили – веднъж ще се взема предвид екологичната категория на превозното средство, ако не разполага с екологична категория – датата на първоначална регистрация.

И втори път измерването, направено по време на самия технически преглед. В зависимост от тези две неща, ще се определя екологичната категория на превозното средство.“

“Във всички случаи ще се замерват изгорелите газове. В зависимост от екологичната категория производителите дават норми, които са задължителни по време на техническия преглед.

Ние веднъж проверяваме дали тези норми са под праговете, посочени от производителя, втори път, ако те са по-добри, от тези, които трябва да се достигнат, ние поставяме превозното средство в по-горна екологична категория.

Същото важи и за автомобили, които са оборудвани с уредба за втечнен нефтен газ, те ще минат в една по-горна категория, ако проверката на изгорелите газове е по-добра от това, което трябва да покаже автомобилът.“

“Разделили сме ги на пет категории, като петата категория е запазена за електрическите автомобили, които не отделят отработени газове. Останалите вече са разпределени в зависимост от екокатегорията и от показанията на автомобила по време на прегледа.

Като четвърта категория там са – Евро 5 и 6 и надолу вече – Евро 4, Евро 3, 2. Автомобилът може да е Евро 1 или Евро 2, но да е в добро техническо състояние и да е поддържан от собственика, тогава може да мине в по-горна категория – 2.“

“Това ще го определят кметовете на общините. Ние даваме възможност да се категоризират превозните средства. От там нататък как ще използват тази категоризация, всичко е оставено на преценката на кметовете.“

Горещи

Коментирай
8 Коментара
Iwo
преди 3 години

Герб и БСП са мошенници.Само вкарват народа в разходи,които са ненужни!Защо трябва да има стикери,като камерите четат номерата?Знаете ли,че стикера ще струва 20 лв?Защо бе изедници?Хората махнана всички стикери,ние слагаме!

Откажи
За няколко лева повече
преди 3 години

Цялата работа е за едни пари, а ако казват, че не е за пари, значи става въпрос за много пари (за едни стикери с чипове, дето ще се подменят всяка година)

Откажи
преди 3 години

нали жсе се сравняваме с Германия, там как било, тук как е. В Германия стикерите работят с пълна сила и никой не мрънка. знаят, че за да получат трябва и да дадат.

Откажи
Стоп
преди 3 години

По тв предаването бившия шев на кат не одговори на въпроса?Тръгвам от Варна престигам в София сутрента и изненада !Кмета казва сутрента че днес въздоха е замарсен и колите които не одговарят с ъс стикера не се допускат в центара!Е какво правим!

Откажи
Poeta
преди 3 години

Не им се верва какво ще стане на тия герберастчета съвсем скоро...

Откажи
Fire BG
преди 3 години

пожарни касети http://www.firebg.org/bg/products/64/65/

Откажи
amerigo
преди 3 години

е то тва е проблема, правят се стикери за да се точат пари, които не е ясно къде отиват, а после някой кмет решава-решава кво 80% от колите са стари, ако не ги пусне в центъра кво праим, хората ще ги оставят на паркинг извън града за да може мангасарите да си вземат квот им трябва

Откажи
мвр
преди 3 години

Каквото и да измерите на място, няма да е като под товар в движение !? И така ще останат на пътя изхвърлените от Германия, но преродени в състезателни у нас чипосани ТДИ-та...

Откажи