В интернет има много „народни” начини и препоръки с различна степен на полезност и правдоподобност. Така, например, има доста опитни водачи, които твърдят, че има смисъл в това да се добавя калиев перманганат в резервоара на автомобила.
Време е да разберем защо те дават такива съвети, заслужава ли си и какво ще се случи в действителност, ако това бъде направено.
Сред шофьорите има има много митове и погрешни схващания около калиевия перманганат, като от тях произтичат много съмнителни препоръки. Като цяло всички митове за калиевия перманганат в резервоара за гориво могат да бъдат разделени на две категории: положителни заблуди и отрицателни заблуди. И едните, и другите са еднакво вредни и на практика нямат нищо общо с реалността. Каква е същността на описвания проблем?
Безаварийно нощно шофиране с автомобил: 9 основни правила за безопасност
Отрицателните митове за калиевия перманганат в резервоара се свеждат до това, че той уж може да причини детонация на горивото поради началото на химическата реакция на този елемент с бензина. Авторите на мита твърдят, че количеството топлина, отделяна от калиевия перманганат в този момент, е напълно достатъчно, за да предизвика експлозия в резервоара или поне експлозия в цилиндъра на двигателя, което ще доведе до счупване на последния.
Положителните митове за калиевия перманганат от своя страна се свеждат до факта, че добавянето му в резервоара (уж) води до увеличаване на мощността на двигателя поради отделянето на допълнителна топлина, която се превръща в остатъчна енергия. Твърди се, че калиевият перманганат уж засилва реакцията на горене, която протича в цилиндъра и ефективността на двигателя се повишава.
6 лесни съвета как да предпазим автомобила си от кражба! (СНИМКИ)
Всичко това има много малко общо с реалността. Калиевият перманганат не е в състояние да предизвика експлозия в резервоара, както и не е в състояние да увеличи производителността на двигателя. Дори само защото е малко вероятно кристалите му да попаднат в цилиндъра, но дори и ако това стане, то те най-вероятно ще причинят повредата му в средносрочен план.
Много по-вероятно е обаче кристалите на даденото вещество просто да запушат горивния филтър, в резултат на което колата просто да спре да се движи. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!