Проблемите с радиатора традиционно се считат за летни бедствия. Но именно зимата е като задействащ механизъм, който стартира процеса на бавна, но сигурна смърт на охладителната система.
Съвременните пътни реагенти, независимо от приказките за тяхната екологичност, са откровено недружелюбни към алуминиевите автомобилни части, с които влизат в химична реакция на окисляване. И ако за една зима тази "отрова" не разяжда радиатора на автомобила, то след четири или пет години лесно предизвиква непоправими щети.
Плюс нестандартния антифриз, унищожаващ топлообменника отвътре. Така на изхода получаваме бомба със закъснител, която може да се дръпне по всяко време.
Кой прозорец на колата да разбием, ако се е заключила, а ключовете са вътре
Според статистиката, най-често причината за кипене на автомобил, дори и през зимата, става мръсотия в ламелите на радиатора. Кашата от сняг, мръсотия и реактиви, летяща към радиатора от колелата на автомобилите отпред, има отлична проникваща способност и през зимата го запушва плътно.
Проблемът се решава чрез промиване на радиатора, който не изисква никаква специална компетентност - всеки собственик на кола може да го направи самостоятелно, но при условие, че използва вода под налягане. За да не се повредят ламелите на радиатора, трябва да държите пароструйката на разстояние най-малко 30 cантиметра.
Защо не пали колата: основни причини за повреда на стартера
Ако в радиатора се появи теч, то, като правило, първоначално той е малък, а охлаждащата течност изтича много бавно. Прилича на изпотяване, а не на струя течност. Визуално откриване на изтичане не винаги е възможно, тъй като то може да бъде покрито с други детайли. Необходимо е да се опитате да освободите сърцевината на радиатора от частите, които пречат на инспекцията.
Разрешава се използването на херметични уплътнители, когато откриете мястото на изтичането. Те са ефективни и временно затапват радиатора отвътре. Но с тяхното използване не бива да се прекалява, защото те не само затварят пробойните в топлообменника, но в същото време запушват каналите в кожуха на охлаждащия двигател, което води до неговото прегряване. В резултат - преждевременен и скъп ремонт на двигателя.
Как най-бързо да затоплим купето на автомобила през зимата
Експертите съветват шофьорите да не се поддават на илюзията и на фалшивата надежда за "химията", която помагала. Тя ще помогне само за известно време. И ако забавянето с елиминирането на теча се проточи, неминуемо ще настъпи драматичен момент, когато струята ще се увеличи драстично и дори няма да можете да стигнете до автосервиз. Няма да помогне за дълго време и принципът "доливам - пътувам".
Това, което трябва да се прави, за да служи радиаторът дълго време, са своевременните грижи за него. За да се предпази от запушване с кал, има смисъл да се постави фина мрежа пред него, която надеждно го предпазва от пясък, малки камъни и други пътни замърсявания. Също така си струва внимателно да се избирате антифриза, като го купувате от доказани места и да следвате препоръките на автомобилния завод. Основното нещо, подчертават експертите е да не се смесват антифризи от различни производители./auto.blitz.bg