Dacia Duster 4x4 е най-добрият офроуд фабричен миникемпер на пазара!

https://auto.blitz.bg/test-drive/dacia-duster-4x4-e-nay-dobriyat-ofroud-fabrichen-minikemper-na-pazara Auto.blitz.bg
Dacia Duster 4x4 е най-добрият офроуд фабричен миникемпер на пазара!

Представете си колко готино би било, ако можете да поръчате чисто нов Wrangler с интегриран пакет за кемпер направо от Jeep. Дори нещо толкова просто като висящо легло би накарало купувачите да тръгнат от паркинга в приключенско 4x4и. За съжаление този тип фабричен микро-кемпер 4x4 липсва отвъд океана, но нещо почти толкова добро вече е лесно достъпно в цяла Европа.

Изцяло новият Dacia Duster 4x4 се предлага с пълна гама от аксесоари "InNature", които го превръщат в малка, яка машина за експедиции, по-способна и по-евтина от типичния фабричен кемпер. Въпреки че споменахме Jeep Wrangler като пример, Dacia Duster не е съвсем наравно с него или други пълноценни 4x4 като Land Rover Defender. Дори Dacia признава това, като вместо това се фокусира върху офроуд способностите, които описва като „несравними на неекспертния пазар 4x4“.

А под „неекспертни“ се подразбира превозни средства без пълноценни офроуд характеристики, като старата школа 4WD система със заключващи се диференциали и нисък диапазон на предавки. Всъщност, докато Dacia многократно се позовава на настройката си като "4x4", новото трето поколение Duster всъщност използва система за задвижване на четирите колела с пет избираеми режима, които променят въртящия момент между предния и задния мост.

На мястото на режима 4WD Lock на предишните поколения Duster, новият модел включва режим "Off-Road", картографиран за пресечен терен, който регулира въртящия момент между предните и задните колела въз основа на сцеплението и скоростта. Другите режими са Auto, Snow, Mud/Sand и Eco.

За разлика от конструкцията каросерия върху рама, която продължава да бъде в основата на това, което Dacia смята за "експертно" 4x4, Duster се движи върху модулната унибоди платформа CMF-B на Renault. Това не означава, че малкото 434-см полезно превозно средство пропуска изцяло здравите спецификации, тъй като носи предни и задни пластмасови предпазни плочи под броните, „защитен колан“, свързващ броните с разширените арки на колелата, подсилени странични прагове и 217 мм пътен просвет.

10,1-инчовият дисплей на информационно-развлекателната система също така включва информация за офроуд за страничен наклон и разпределение на въртящия момент отпред/отзад.

Duster 4x4 е оборудван с 1,2-литрова, турбо, лека хибридна система с 48-V двигател, който се включва за подобрена ефективност и по-ниски емисии. Трицилиндровият двигател е съчетан с шестстепенна механична трансмисия. Конфигурацията със 129 к.с. със сигурност не е яростна електростанция, но обещава да „изпива“ горивото бавно с 5,1 л/100 км, удължавайки времето на разположение далеч от всички признаци на цивилизация.

Dacia прави изключително лесно превръщането на новия Duster 4x4 в кемпер за всякакъв терен. Първоначално стартира своя Sleep Pack през 2023 г. за MPV/комбито Jogger и веднага го обяви за Duster след това. Проста система за кемпер в кутия, Sleep Pack се съхранява в багажника на Duster зад задните седалки.

Елегантният дизайн на три в едно Sleep Pack работи като багажна кутия в багажника, поддържайки екипировката и багажа спретнато организирани. Неговата сгъваема платформа и горната част на матрака след това се простират над сгънатите задни седалки, за да създадат легло, което се простира на 190 см дължина и 130 см в страничните крила отпред. Лицевият панел на кутията се сгъва, за да създаде маса на открито за хранене, приготвяне на храна, картографиране, настройка на екипировка и каквото и да е друго, за което може да е необходимо.

Sleep Pack беше първият продукт в гамата, наречена от Dacia "InNature", семейство аксесоари за открито, което включва също затъмняващи щори, специално пригодени към прозорците на Duster, за да създадат комфортна тъмна среда за сън. Товарното пространство се ограничава, след като подредите сгънатия матрак върху кутията за сън, но купувачите могат да добавят покривната кошница InNature за товарене на багаж, кутии за товари и други основни неща.

Компактният Duster с нисък покрив няма да е най-просторният кемпер, но Dacia се стреми да го направи по-функционален и сплотен от другите решения за кемпер в кутия. Неговата система YouClip добавя три до пет точки на закрепване в целия интериор, което позволява на собствениците лесно да закрепят удобни аксесоари като държач за чаша, стойка за мобилно устройство със или без интеграция индуктивно зареждане и чанта за съхранение.

От особен интерес за къмпингуващите, спецификацията на Duster Extreme се предлага с щипка 3 в 1 с държач за чаша, кука за чанта и малка лампа, която ще бъде идеална за използване като лампа за четене в леглото по време на къмпинг, поддържане на светлината толкова близо, колкото би било в по-пълно, специално къмпинг превозно средство.

Отвъд онези екстри за офроуд и кемпери, новият Duster носи богата гама от допълнения и подобрения, които включват пакет за подпомагане на водача с автоматично аварийно спиране, помощ за поддържане на лентата и предупреждение за внимание на водача; повече пространство в купето и багажника; и налична система Media Nav с вградена свързаност.

Dacia разработи третото поколение Duster в съответствие с обещанието, насочено към достъпна стойност, и малкият кросовър със сигурност е един от най-евтините микро-кемпери, които могат да се купят с пари. В Европа пакетът започва от €1590, затъмняващите щори от €209. Това поставя Duster Extreme 4x4 кемпер на начална цена от 28 949 евро, а базовото ниво на оборудване 4x4 Expression с комплект за къмпинг на 27 449 евро.

Ако се откажете от задвижването на четирите колела за модел 4x2, цената ще падне още по-ниско с начална цена на Duster от €18 950 Sleep Pack или други опции. Ще загубите малко мощност и способност за офроуд, но началното ниво на 99 к.с. 1,0-литров, двугоривен задвижващ механизъм наистина повишава способността ви да карате наистина извън утъпканите пътеки, предлагайки пробег до 1400 км, благодарение на 50 л бензинов и 50 л LPG резервоари, пише Ауто прес нет.

Горещи

Коментирай