Колата под наем е важно транспортно средство за много хора особено в сезона на отпуските. Но работата с наемодателя не винаги върви гладко. Европейският потребителски център (EVZ) Германия дава съвети как да се избегнат проблемите пи наемането на рентакар.
Почиващите обикновено резервират колите си под наем чрез портал за сравнение на цените като Cheap Rental Cars или Check24. Там посредници като CarTrawler от Ирландия, Rentalcars от Обединеното кралство или DoYouSpain от Испания предлагат превозни средства от различни доставчици за резервация.
Дори ако цялата наемна цена или депозитът бъдат удържани от агента при извършване на резервацията, действителният договор се сключва само с компанията за коли под наем на място.
Поради различните компании, участващи в резервациите за коли под наем, често е трудно да се намери правилният човек, с когото да се свържете, ако възникнат проблеми. Особено когато нещо се обърка и компанията отрича всякаква отговорност.
Основното правило е: порталът за резервации носи отговорност само за технически грешки или грешки, свързани със съдържанието, свързани с резервацията. Агентът носи отговорност, ако не получите резервирания автомобил при договорените условия. Ако има проблеми със самата кола под наем, отговорност носи компанията за коли под наем, пише "Ауто прес".
В случай на оплакване контактът с наемодателя и агента често може да се установи чрез платформата. Ако се случи инцидент, често се включва застраховка. Съвет: Ако резервирате директно с компанията за коли под наем, имате само едно лице за контакт, ако имате проблеми.
Какво трябва да направим и да не се разболеем от климатика в автомобила
Проблем, който често възниква след закъснение на полет: Резервираната онлайн кола под наем вече е прехвърлена на някой друг или резервацията просто е изтрита.
Въпреки това се осребрява. Предистория: Повечето брокери имат неблагоприятни така наречени „клаузи за неявяване“, вградени в техните общи условия. Те гласят, че депозитът, дебитиран от агента, няма да бъде възстановен, ако например не се появите в уговорения час.
Съвет: Ако закъснението е предвидимо, информирайте компанията за коли под наем и агента. Това обаче не е гаранция, че наистина ще получите автомобила. Ако не получите кола или пари въпреки оплакването, трябва да накарате банката да ви възстанови депозита. Освен това клаузите за неявяване вероятно ще бъдат неефективни в повечето случаи.
Същото важи и тук: най-добре е да наемете колата директно от компанията за коли под наем и да обърнете внимание на оферти, които не изискват депозит.
Наемащият шофьор често трябва да предостави „истинска“ кредитна карта, за да плати депозита на гишето за коли под наем. Ако такава кредитна карта не може да бъде представена, колата под наем често ще бъде отказана.
След това почиващите имат избор да платят по-висока, обикновено дневна ставка, за да получат колата или да тръгнат без превозното средство. Ако се откажете от депозита, платеният депозит обикновено няма да бъде възстановен.
Съвет: Трябва да проверите предварително дали кредитната карта отговаря на изискванията на наемодателя - например дали приема дебитни карти, дали картата е издадена на главния шофьор или дали кредитният лимит е достатъчен. За автомобили под наем се препоръчва пълно каско без самоучастие.
Как да разберете, че кола втора ръка има проблеми, преди да я закупите
Много хора вземат това чрез агент при резервация. Защото там обикновено е по-евтино, отколкото при фирма за коли под наем.
Тъй като компанията за коли под наем не печели нищо от застраховката на агента, много местни компании за коли под наем се опитват да им наложат допълнителна, всъщност ненужна допълнителна застраховка.
Съвет: Не се оставяйте да бъдете подложени на натиск и настоявате за връщане на автомобила при запазените условия. В противен случай се оплачете директно на ръководството на компанията за коли под наем и на агента. Документацията помага да имате по-добър шанс да получите парите обратно по-късно.