Посочена е основната разлика между вариатора и „робота“

https://auto.blitz.bg/saveti/posochena-e-osnovnata-razlika-mezhdu-variatora-i-robota Auto.blitz.bg
Посочена е основната разлика между вариатора и „робота“

Автомобилен експерт говори за ключовата разлика в принципите на работа на CVT и „робот“

Автомобилният пазар предлага богат избор от трансмисии, от които се открояват два вида: CVT и роботизирана скоростна кутия (често наричана „робот“). Макар и сходни по функция, има редица ключови разлики между тях, които влияят на тяхната производителност, надеждност и цена.

„Роботът“ е по същество конвенционална ръчна скоростна кутия, допълнена от сложен съединител, който осигурява бързо и почти безпроблемно превключване на предавките. Това се постига чрез автоматизирано управление на механизма на съединителя, което избягва прекъсване на въртящия момент при превключване.

Вариаторът е фундаментално различна система, свързана с вида на автоматичната трансмисия. Той използва преобразувател на въртящия момент, който позволява предавателното отношение да се променя плавно в широк диапазон, без да е необходимо да се сменя предавката.

Благодарение на това, CVT осигурява по-плавно и по-комфортно возене, поддържайки оборотите на двигателя на оптимално ниво, което осигурява максимален въртящ момент.

Въпреки разликите в дизайна, както роботът, така и CVT са еднакво чувствителни към движение при ниски скорости, особено когато скоростта на автомобила падне под скоростта на празен ход.

В този момент автоматиката на робота е принудена да освободи дисковете на съединителя, което води до тяхното нагряване и ускорено износване. При вариатора, от своя страна, преобразувателят на въртящия момент поема част от натоварването, прехвърляйки го на механичните части.

Както CVT, така и „роботът“ не понасят добре офроуд условията. Повишеното натоварване и честите смени водят до прегряване на скоростната кутия, което се дължи на триенето на механичните части.

От гледна точка на ремонта, вариаторът е много по-скъп от "робота", изисква по-сложни и скъпи процедури. Ето защо е важно да запомните, че CVT изисква по-внимателен и спокоен стил на шофиране.

Не забравяйте за навременната подмяна на трансмисионното масло, както за вариатора, така и за „робота“. Това ще помогне за удължаване на живота на тези скъпи компоненти, доближавайки го до живота на самия автомобил.

Горещи

Коментирай