Нужно ли е да покриваме двигателя на колата през зимата

  • 11.01.2020 9:20 /
  • 31827 /
  • 0
Нужно ли е да покриваме двигателя на колата през зимата

Съществуват много спорове около идеята за необходимостта от изолация под капака на двигателя и поддържане на топлина за агрегата през зимните месеци.

Историята познава най-различни случаи по този въпрос. Изтъкват се разнообразни аргументи в полза на единия или другия вариант. Ще разгледаме и ще ви запознаем с всички плюсове и минуси по този въпрос.

"За"

Поддържането на топла среда за двигателя с помощта на модерни мулитно-силициеви влакна, фибростъкло или филц може да помогне за решаването на редица проблеми. Това ще ви помогне да запазите топлината по-дълго, ще намали времето за загряване, ще реши проблемите със стартирането на двигателя и ще повиши нивото на звукоизолация.

Допълнителната топлоизолация помага за по-добро съхраняване на заряда на акумулатора в мразовитото време, предотвратява образуването на лед по капака, удължава живота на повечето части, като намалява амплитудата на температурните колебания.

Как да се измъкнете от потъваща кола: 3 съвета, които могат да ви спасят живота

 

"Против"

Както вече бе отбелязано, изолацията на двигателното отделение има и отрицателни аспекти. Дори правилната изолация може да доведе до прегряване на двигателя през зимата, да намали мощността на повечето агрегати, да увеличи разхода на гориво поради постоянния прием на топъл въздух в момента на запалването.

Освен това изолацията значително увеличава риска от пламване на двигателя, не служи повече от един сезон (което допринася за допълнителни финансови разходи) и накрая - при наистина тежки студове, този вид изолация няма да помогне.

Кои са често срещаните грешки при миене на кола

 

Какво се получава в крайна сметка

Независимо от избрания метод за изолация на двигателя, трябва да се помни следното. Ако автомобилът не се използва постоянно с кратки почивки (като например такситата), тогава всички мерки за поддържане на топлина под капака нямат никакъв смисъл. За 8 часа през нощта моторът така и така ще се охлади.

И като се вземат предвид всички горепосочени отрицателни страни на изолацията на агрегата, предприетите мерки могат да се окажат не само безполезни, но и вредни. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

КОМЕНТИРАЙ