Въпреки че автоматичните трансмисии вече не са рядкост в наши дни, споровете за различните нюанси на тяхното функциониране не стихват сред шофьорите.
Най-простото и ярко доказателство за това е спорът относно необходимостта от превключване между режимите P и N по време на краткотрайно спиране в много натоварен трафик или на светофар. Кое е правилното решение?
Изборът на честота и начинът на използване на посочените режими на автоматичната скоростна кутия зависи пряко от ситуацията, в която се намира водачът, и от конкретната трансмисия, инсталирана в неговия автомобил.
И тук е важно да се подчертае основното: най-правилният отговор винаги може да се намери в ръководството за експлоатация, приложено към конкретния модел автомобил! Там можете да намерите отговор на всеки актуален въпрос за използването на режимите P и N.
Воланът на колата се тресе и трепери: Какви са причините и какво да се направи
Все пак общоприета практика по отношение на автоматичните трансмисии е следната. Ако шофьорът не превключва селектора на скоростната кутия на "P" или "N" на всеки светофар, на автомобила няма да се случи нищо страшно, ако става въпрос за класически автоматик.
Трябва също така да се помни: в режим "N" колата е необходимо да се удържа на място с основната или ръчната спирачка.
Ако искате да дадете почивка на крака си, трябва да използвате режима "P". Въпреки това, да губите време и да превключвате на този режим на класическата автоматична скоростна кутия си струва само когато спирането ще продължи поне 1 минута.
Проблеми: Собственик на нова Tesla направи детайлен обзор на електромобила ВИДЕО
При роботизираната скоростна кутия нещата стоят по малко по-различен начин. Разбира се, ако не превключвате селектора на този вид скоростна кутия на "N" на всеки светофар, нищо лошо няма да се случи.
Вярно е, че това няма да допринесе за издръжливостта на автоматичната трансмисия, тъй като устройството е подложено на повишено натоварване в режим "Drive". Това означава, че е по-добре да преместите лоста в положение на неутрална предавка, ако автомобилът спре за 15 и повече секунди. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!