Средностатистическият собственик на автомобил обикновено си спомня за наличието на климатична система в колата само когато навън става наистина горещо. Подобен подход е изпълнен с неприятни изненади като повреждане на климатика в най-неподходящия момент.
Първата грешка на притежателите на автомобил по отношение на климатичната система е включването й само когато стане горещо. Всъщност, за да удължите живота на устройството, то трябва да се включва най-малко веднъж месечно по всяко време на годината, дори и през зимата. Работата е там, че без смазване компонентите на компресора спират да работят. Гумено-пластмасовите части изсъхват и губят своята херметичност.
А смазката се разпределя в цялата система, заедно с потока на хладилния агент. Ето защо, за да може всичко в климатика да работи изрядно, той трябва да се включва редовно поне за няколко минути - дори и да не ви е горещо.
Кои са често срещаните грешки при миене на кола
Втората грешка, която правят собствениците при взаимодействие с климатика на колата си, е липсата на контрол върху наличието на хладилен агент в системата.
Както всеки газ, той неизбежно бавно преминава в атмосферата. Според закона на подлостта, този факт обикновено се установява точно когато е необходимо да се охлади салонът на колата. За да може подобна неприятност да не се превърне в неочаквана изненада, собственикът на автомобила не трябва да отлага и от време на време да контролира наличието на хладилен агент в климатичната система.
За да се направи това, просто трябва да се отвори капака и да се намери на една от достъпните тръби на климатика специално предвиден за тези цели прозрачен обектив, през който можете да видите има ли течност (сгъстен газ) или няма. По този начин можете да разберете навреме дали трябва да заредите климатика.
Ето какво означава емблемата "рибка" в задната част на колата СНИМКИ
Третата грешка относно климатичната система в автомобила също се коригира само с повдигане на капака. Става въпрос за наблюдение на чистотата на охлаждащия радиатор (кондензатора) на климатика.
Обикновено той стои пред радиатора на охладителната система на двигателя. Проблемът е, че пътният прах и боклуци се отлагат в пространството между тези радиатори и го запушват, което значително влошава преноса на топлина и намалява ефективността на двете системи.
Ако не се премахнат тези натрупвания, то тогава климатикът ще престане да охлажда въздуха в салона. Ето защо, на първо място, трябва периодично да наблюдавате наличието / отсъствието на боклуци и прах между радиаторите.
Виждайки, че те все още не са имали време плътно да се натрупат, можете внимателно да премахнете мръсотията от пролуката между решетките с тънка пластмасова или дървена пръчица с подходяща дебелина.
Ако се установи, обаче, че положението е по-зле и от много време не е почиствано, препоръчва се да се свържете със специализиран сервиз, така че професионалистите да демонтират правилно двата радиатора, да ги освободят от замърсяванията и да поставят отново както трябва всичко на мястото си. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!