Автомобилът е сложно устройство, което се нуждае от постоянни и много специфични грижи. Ако не се извършва техническо обслужване навреме, то в най-добрия случай пренебрегването може да доведе до скъпи ремонти, а в най-лошия - до инциденти, които никой не желае.
За да не се случи това, на първо място не трябва да забравяме например да сменяме някои вещества в колата.
1. Масло за трансмисията
В маслото на скоростната кутия с течение на времето се натрупват малки метални фрагменти. Те, заедно с някои други причини, ускоряват износването на целия агрегат. Затова от експертите се препоръчва периодично да се заменя работната течност, въпреки факта, че в инструкциите за експлоатация (като правило) се посочва, че маслото се поставя в трансмисията еднократно за целия срок на експлоатация на автомобила.
Разбира се, подмяната трябва да се извършва само с помощта на квалифицирани специалисти. Средно трябва да правите това на всеки 50-70 хиляди километра пробег.
2. Спирачна течност
По някаква причина всеки шофьор помни факта, че трябва да се сменят спирачните накладки. Но понякога една част от водачите забравят за подмяната на спирачната течност.
Какви фрази не трябва да казвате, когато предавате автомобила си за ремонт
А това е важно да ес направи, тъй като остарялата спирачна течност губи качествата си, в резултат на което работата на спирачната система се влошава. Това се дължи предимно на насищането на течността с вода, което от своя страна се дължи на редовни температурни промени по време на работа на спирачната система.
3. Антифриз
Охлаждащата течност също трябва да се подменя редовно в автомобила. Може да се сменя и не толкова често, колкото другите течности, но определено не трябва да се забравя за антифриза.
При нормална експлоатация на автомобила в градски условия антифризът трябва да се сменя на всеки 2-3 години. Ако това не се прави, то веществото ще започне да губи работните си качества, няма да може да охлажда добре двигателя на машината, а това от своя страна ще доведе до образуването на ръжда върху редица елементи и последващата им повреда.
4. Течност за хидроусилвателя на волана
Хидроусилвателят на волана не е някакво работещо самостоятелно вълшебно нещо, а доста сложно механично устройство, което се нуждае от подходящи грижи.
Работата на механизма е невъзможна без масло. Както всяка друга експлоатационна течност, това масло губи качеството си с течение на времето и не позволява на механизма да работи на 100%.
Златно правило за престрояване на заснежен път без колата да поднесе
Смяната на течността се препоръчва на всеки две години. И особено важно в случая е да изберете не каква да е течност, а такава, която е направена от конкретен производител точно за вашия конкретен хидроусилвател.
5. Антикорозионна течност
Не съвсем работеща течност, но е нещо, което се нуждае от постоянна подмяна. Не можете просто да се вземе, да се обработи корпуса веднъж и да се забрави за ръждата завинаги. Антикорозионната обработка на автомобила трябва да се провежда поне веднъж на 3-5 години.
За някои корпуси обаче е по-добре "лечението" да се извършва на всеки 2 години. Това е необходимо, за да не може да се появява ръжда, което рано или късно ще доведе до сериозни ремонти. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!