Какво обезателно трябва да се направи с колата след зимата

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-obezatelno-tryabva-da-se-napravi-s-kolata-sled-zimata Auto.blitz.bg
Какво обезателно трябва да се направи с колата след зимата

С пристигането на пролетта отговорният собственик на автомобил определено ще извърши редица сервизни дейности, свързани с колата му. Ще се опитаме да изясним на кои детайли трябва да се обърне специално внимание.

Проверка на гумено-пластмасовите елементи

Както знаете, зимата е сериозен тест за много компоненти на автомобила. Има смисъл да се елиминират евентуални проблеми през пролетта, когато ефектите от студа и химически реагенти са изчезнали. Основното внимание трябва да се обърне на двигателното отделение и долната част.

Под капака проверяваме за течове на технически течности, предимно масло и антифриз. Най-често това е провокирано от студове и температурни промени.

Типичната история е излизането на моторно масло изпод уплътнението на цилиндричния блок. Най-вероятно уплътнението е загубило своята еластичност през зимата и е престанало да прилепва плътно към повърхностите на капака и главата на цилиндъра. Или пък в структурата му са се появили пукнатини. В резултат на това гуменият елемент трябва да бъде сменен.

Течовете на антифриз в системата за охлаждане на двигателя са друг често срещан проблем, който трябва да бъде идентифициран и отстранен по време на пролетна проверка.

От температурните разлики, вибрациите, както и от реагентите, попадащи под капака, гумените тръби на охладителната система могат да се напукат или охладят. В допълнение, в радиатора често попадат пясък и мръсотия, смесени с реагенти. Последният трябва да се изплакне и да се провери херметичността на тръбите и в случай на течове да се елиминират.

Какво да направите, за да не ви заслепяват фаровете на автомобили на пътя

Проверка на окачването

Също толкова голямо внимание трябва да се обърне на проверката на състоянието на окачването, което също в зимния сезон е под засиленото влияние на температурните разлики и реагентите. След като измиете автомобила, трябва внимателно да разгледате сайлънт блоковете, стабилизаторите и амортисьорите.

Често през зимата на дъното на автомобила и на окачването се натрупва много сняг, той се превръща в лед, който буквално реже част от сферичните шарнири. Тяхното смазване става по-малко ефективно, ускорявайки повредата на устройството.

При амортисьорите няма обективни признаци на износване, освен очевидните - изтичане на масло. Поради това има смисъл да се фокусирате върху външни признаци, но в същото време да слушате характерните удари при преминаване през неравности. Работата е там, че сухият амортисьор не е гаранция, че е в изправност. Механизмът на клапана може например да е счупен.

Може ли да зареждате ретро автомобили със съвременен бензин

Проверка на корпуса

Ако сте шофирали през зимата, а не сте съхранявали колата си в топъл гараж, боята на колата ви вероятно ще пострада през зимата. Съответно трябва да предприемете действия. Първото нещо, което трябва да направите, е да измиете добре колата, както отгоре, така и отдолу. За това повдигането на автомобила върху подемник и поне обработката на дъното и арките на колелата е правилна идея.

Ако се разкрие повреда на антикорозионното покритие или пластмасовата защита, поставете антикорозионно средство върху повредените зони след изплакване / избърсване. Обърнете специално внимание на състоянието на изпускателната система, която, както показва практиката, страда най-много от реагенти и контакти със снежни преспи. След това огледайте покритието на боята, като имате предвид, че най-уязвимите места са калниците, первазите и качулката.

Драскотините по каросерията трябва да бъдат поправени възможно най-скоро. В зависимост от положението има смисъл да закупите специален комплект за ремонт, който включва боя, лак, грунд, обезмаслител и лак.

Но е по-добре, при очевидни следи от началото на процеса на ръжда, да се свържете със специалисти. При подобен сценарий ще е необходимо шлифоване на повърхността, отстраняване на корозивни зони върху метала и професионално поставяне на боя. След възстановяване на покритието от боя добре ще е да се полира корпуса. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

Горещи

Коментирай