Какво не трябва да се прави с коли с автоматична трансмисия

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-ne-tryabva-da-se-pravi-s-koli-s-avtomatichna-transmisiya Auto.blitz.bg
Какво не трябва да се прави с коли с автоматична трансмисия

Автомобилите с автоматична трансмисия стават все по-популярни. Това е разбираемо - те са по-удобни за управление, а и изискват по-малко навици и умения от водача.

Въпреки простотата на управлението, обаче, автоматичната трансмисия е много сложен механизъм, който е много по-лесен за счупване от механичната, като и ремонтът е много скъп. Ще откроим тези неща, които не трябва да се правят, за да може автоматикът да служи вярно дълги години.

 

1. Теглене на кола с автоматична трансмисия

Тегленето е един от най-отличителните проблеми за автомобилите с автоматична трансмисия. Работата е там е, че автоматикът, за разлика от механичната скоростна кутия, има постоянна връзка с задвижващите колела.

Поради това механизмът на кутията по време на теглене ще се задвижва от въртенето им. В този случай вътрешността на автоматичната трансмисия ще се нуждае от постоянно смазване. А помпата за масло работи само когато двигателят е включен.

Ако колата е теглена с изключен двигател, то частите на скоростната кутия бързо ще се прегряват и ще получат сериозни повреди. От това можем да заключим, че автомобил с автоматик може да се тегли само с включен двигател. Ако това не е възможно, тогава е по-добре да потърсите помощта на евакуатор.

Как да проверите грешките на автомобила без оборудване

 

2. Теглене от автомобил с автоматична трансмисия

Автоматичните трансмисии не понасят добре и бързо се прегряват при превишаване на допустимото натоварване. А прегряването на автоматика е директен път към сервиза. Ето защо е по-добре да откажете да дръпнете машината на съсед, особено ако той има голям джип, а вие сте да речем с Ford Fiesta. Кутията й определено не е предназначена за такива товари.

 

3. Активиране на режима "паркиране" в движение

При включване на режима P по време на движение, механизмът е подложен на силно износване. Ако често практикувате това, дори може да се повреди.

"Неизправности" на колата, които не се нуждаят от поправка

 

4. При засядане на автомобила

Още една беда за автоматика. Дългото приплъзване, когато колата е забита в сняг и мръсотия, води до прегряване на кутията и изгаряне на фрикционни съединители.

Следователно, като сте заседнали в кола с автоматична трансмисия, е по-добре незабавно да потърсите помощ, а не да се опитвате да се измъкнете сами.

След подобни "упражнения", управляващото устройство на скоростната кутия най-вероятно ще постави автомобила в режим на аварийна работа и определено ще е невъзможно самостоятелното измъкване от капана. А кутията ще претърпи сериозни претоварвания напразно.

 

5. Смазване, смазване и отново смазване

За да може автоматичната трансмисия да служи възможно най-дълго, е необходимо редовно да сменяте маслото в съответствие с техническите изисквания.

Също така е много важно да наблюдавате дали скоростната кутия не изпитва "глад" за масло. Това може да се случи например след дълго паркиране на склон. В този случай маслото се източва от помпата и в началото след стартирането не може да се създаде необходимото налягане. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 



 

Горещи

Коментирай
3 Коментара
Разкарайте я тая
преди 4 години

Реклама щото не може да се чете текста, тъпанари!

Откажи
euromebel
преди 4 години

мебели по поръчка https://euromebel.com/

Откажи
АТВ
преди 4 години

Пълно с неточна и грешна информация

Откажи