Когато вали дъжд или мокър сняг, шофьорите могат да изпитат „сезонни“ проблеми, които не са се появявали преди. Един от тях е запотяващите се прозорци.
Защо стъклото се запотява?
Основната причина за запотяването на стъклото е, разбира се, повишената влажност в салона. Но защо се увеличава и колко силно е друг важен въпрос. Влажният въздух при дъждовно време, който също се внася в купето върху мокри дрехи и обувки, изпарението от дишането и дори кондензацията са напълно естествени причини за този проблем.
Стандартната климатична система на всеки автомобил обаче трябва лесно да се справи с този проблем. И за да й помогнете с това, трябва да се прибегне до прости начини:
- Поддържайте прозореца на колата си чист, особено предното стъкло. Колкото по-чисто е стъклото, толкова по-лесно е за очите (особено на тъмно) и толкова по-малко се уморявате, докато шофирате!
За да се грижите за стъклото, изобщо не е необходимо да прибягвате до битова химия или специални продукти. Обикновена микрофибърна кърпа, мокра и суха, ще бъде достатъчна. Основното нещо е да избършете добре стъклото.
Какво да направим, за да бъде колата ни в безопасност, ако я паркираме и няма да я караме скоро
- Използвайте климатика. Това е едно от основните средства срещу запотяването на стъклото. Той ефективно премахва влагата от купето.
- Разпределете въздушния поток правилно. Главното внимание отново трябва да се обърне на предното стъкло и едва след това на другите посоки на въздушния поток. Много модели автомобили предоставят възможност за персонализиране на потока по ваша преценка, но режимът „на стъкло“ е задължителен.
Освен това повечето съвременни автомобили имат режим на премахване на запотяването. Неговата задача е да осигури на шофьора добър изглед, поне напред, възможно най-бързо.
Не помага и стъклата продължават да се запотяват?
Ако никоя от описаните по-горе стъпки не помогне, трябва да „копаете по-дълбоко“. Тъй като такива постоянни симптоми, особено ако в колата има миризма на влага/мухъл, показват явни неизправности.
Започнете с въздушния филтър. Спомняте ли си кога беше сменен? Ако е на повече от година (или повече от 10-15 хиляди километра), тогава трябва да го смените и да погледнете резултата.
Водата може да влезе в салона отвън. Тук има няколко варианта. Първо, гумените уплътнения може да са протекли. Това не е най-често срещаният случай, но е възможно при употребявани автомобили. Или след смяна на стъклото, особено на предното.
Експерти установиха дали предно или задно задвижване на колата е по-добре в сняг ВИДЕО
Много често дренажът се запушва (оттичането на вода от предното стъкло, грубо казано, тече надолу през специални изпускателни отвори между двигателя и купето). Тогава водата се устремява в салона. Такава повреда е много коварна, тъй като не се появява веднага, но причинява много проблеми.
Водата попада върху подовата настилка в салона и се натрупва в кухините на каросерията, причинявайки корозия и др. Затова е добре редовно да се премахват листата и другите неща, които се натрупват в областта на чистачките на предното стъкло.
Теч може да се образува директно в салона. Например в някои наистина стари автомобили радиаторът на вътрешното отопление създава много проблеми. С една дума, радиаторът, тръбите, връзките - всичко това трябва да се прегледа. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!