Как лесно и бързо да разберете дали една кола е с износен двигател

  • 30.10.2020 9:20 /
  • 36658 /
  • 0
Как лесно и бързо да разберете дали една кола е с износен двигател

Никой не иска да си купи кола с повреден, износен двигател, на която не й остава още много "живот". Проблемът за желаещите да придобият нови автомобили се заключава в това, че е много трудно да се идентифицира наличието на проблем без конкретни познания, а квалифицираната диагностика често струва сериозна сума.

Има обаче четири малки съвета, които могат да ви помогнат да разберете сами дали агрегатът се намира в лошо състояние.

1. Проверка на изпускателната тръба

Съвсем очевидно е, че изпускателната тръба няма да бъде чиста. Но и "мръсотиите" могат да бъдат съвсем различни. Когато купувате нова кола, трябва непременно да проверите този елемент от конструкцията.

Вземаме чиста салфетка и проверяваме изхода на ауспуха. Тя ще стане мръсна и прашна, но трябва да знаете, че ако върху салфетката има и сажди, както и следи от моторно масло, то положението с двигателя е лошо.

Нагледно: Защо не трябва да буксирате кола с автоматик ВИДЕО

2. Проверка на пръчката за измерване на маслото

Наложително е обезателно да проверите и нивото на маслото в агрегата. За целта се обръщаме за помощ към пръчката за измерване. Трябва обаче да се интересуваме не толкова от нивото на смазката, ами от нейния цвят. Той трябва да е леко прозрачен и кехлибарен. Маслото в никакъв случай не трябва да е черно.

 

3. Проверка на маслените изпарения

Не трябва да се пренебрегва и такава процедура като проверка на маслените пари. За да се направи това, първо трябва да се загрее двигателя и след това да се отвори капачката на маслото. В този случай основно ни интересува каква пара ще се издига от него.

Син дим и / или миризма на изгоряло показват, че има някакъв проблем с двигателя. В идеалния случай димът трябва да е бял.

Как и кога можете да спирате с ръчна спирачка в движение според всички правила

4. Проверка на налягането в картера

Проверката на налягането в картера изобщо не е трудно! Отвиваме отново капачката на масления резервоар, след което я връщаме обратно с деликатно движение на ръката, без усукване. Ако няма проблем с затварянето на капачката, това означава, че с налягането всичко е наред. В обратния случай е по-добре да не вземате такава кола. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

КОМЕНТИРАЙ