Стана така, че всичките ми предишни автомобили бяха с висока проходимост. Първо, старата УАЗ-ка, която ме спасяваше винаги и навсякъде, но заради лудото гълтане на гориво трябваше да я продам, споделя Вячеслав А.А. на един от популярните шофьорски форуми "Автоманиак".
Втората кола беше нова Niva, която купих на автомобилно изложение за 530 000 рубли (бел.ред - около 14 000 лева). Много хора ме увещаваха да не правя тази покупка, но исках поне веднъж в живота си да си взема кола в целофан, да мирише на ново.
С аромата бях прецакан веднага, тъй като вонята в кабината на Нивата е нереална, но сега знам какво е :-)
3 признака, които издават веднага, че колата има голям пробег
Веднага искам да кажа, че нямам никакви оплаквания относно проходимостта и офроуд качествата на Нивата. Тя преодоляваше такива калища, блата, преспи и баири, че много от марковите SUV може да ѝ завиждат. Да, понякога просто липсваше мощност на двигателя, който просто не не може да извади колата от участъци, затрупани със сняг, но ако се подготвите за такъв път предварително, почти винаги можете да изскочите.
Но що се отнася до останалото, тук е пълна скръб. Салонът се скърца и се тресе до такава степен, каквато нямаше и в старата ми УАЗ-кач.
За щастие в Нивата вече има инжекционен двигател, който сега не трябва да се загрява по половин час сутринта. Но с тази иновация започнаха други проблеми. Постоянно "намигваше" чек лампата на арматурното табло и се налагаше да ходя в сервиза на официалните дилъри. Но те имаха един отговор: зареждайте с нормален бензин и няма да имате проблеми.
Никога не пълнете резервоара до дупка - митове и опасности
Разбира се, проблемите не бяха в бензина, затова след 203 дни мигане на чек лампата в гаранционния сервиз ми смениха ламбда сонда, регулаторът на празния ход и дебитомера, въпреки че тези джаджи трябва да издържат поне 150 000 километра.
В крайна сметка реших да послушам мъдрите си приятели и да се отърва от Нивата, като си взема нещо японско или немско. Случайно попаднах на проверен Mercedes ML 270 с първа регистрация 2003 и пробег 200 000 км. Доста на пръв поглед, но за 2,7 литров дизелов двигател на Мерцедес с мощност 160 к.с., няма нищо фатално.
Лампичката за горивото свети, колко километра може да изминете още (ТАБЛИЦА ПО МАРКИ И МОДЕЛИ)
След покупката не ми останаха пари за зимни гуми, но дори с всесезонните гуми издрапвахме и по заснежени стръмнини. За 15 години върху каросерията нямаше нито едно петънце ръжда. Автомобилът е с автоматични скорости и не се налага постоянно да се дърпа ръчката за превключването на скоростите. Всички екстри са електрически и това се е случило през 2003 г., когато на Нива е нямала дори инжектор: огледала, прозорци, климатик, централно заключване, отопление на седалките и още много.
Просто пътуваш и получаваш удоволствие, че си кожения салон на тази кола с въздушни възглавници дори по вратите.
Сега километражът показва вече 250 000 км. и аз лично смених накладките, обтегача на ремъка и ремонтирах горивната помпа, без да похарча и 1 копейка.
Как да разберете, че е настъпил моментът да продадете старата си кола
100% съм доволен от колата и ако трябва отново да избирам между нова дрънкалка и употребяван немец, щях да взема отново този Mercedes, без да ми мигне окото. Между другото, цената е същата като тази на новата Niva, но вие получавате истинско европейско качество, комфорт, управляемост и някакво странно усещане за спокойствие, когато карате тази кола.
* * *
Естествено писанията на Вячеслав А.А. разбуниха мрежата с диаметрално противоположни отзиви и коментари. Някои дори го заподозряха, че е решил да се отърве и от втората си голяма придобивка чрез това съчинение, което прилича на разширена обява за продажба на кола./auto.blitz.bg