С настъпването на пролетта много шофьори спират да загряват двигателя на колата си. Например, това вече не е толкова актуално, колкото през зимата, когато има тежки студове. Защо подобен подход е грешен?
Малко хора знаят, че дори когато температурата навън е малко над нулата, двигателят трябва да е загрят. Дори при такова доста меко време частите на биелната и буталната групи се охлаждат доста за една нощ. Следователно, ако стартирате двигателя и незабавно тръгнете, могат да възникнат проблеми, пише fakti.bg.
Факт е, че са предвидени технологични пролуки между всички движещи се части на силовия агрегат. Те са проектирани да осигуряват оптимално триене при работна температура.
Но когато двигателят е студен, размерът на тези луфтове не е оптимален, тъй като при нагряване всички предмети се разширяват, а при охлаждане намаляват.
Оказва се, че студеният агрегат работи в труден за себе си режим и ако увеличите натоварването върху него (например натиснете газта), износването на триещите се части ще се увеличи многократно.
Това може да добави и още един проблем. През нощта двигателното масло се оттича в картера. Следователно, след стартиране, двигателят се нуждае от време, за да изпомпа смазка в цялата система. Това е особено важно за двигатели с компресор, където смазката преминава през турбокомпресора.
Кои са техническите решения в колите, които повечето шофьори не харесват
Ако незабавно потеглите, тогава незагрят двигател ще започне да усеща недостиг на масло, тоест ще започне да се износва повече. И ако натиснете газта по-силно, тогава има риск дори от "задиране" в някой от цилиндрите. В крайна сметка дебелината на масления филм е недостатъчна и е лесно да го „счупите“.
И не забравяйте предаването и най-вече трансмисията. Ако няма проблеми с "механиката", то "автоматът" или "роботът" също трябва да се загреят. Това е така, защото там има помпа, която се нуждае от време за изпомпване на масло и достигане на работна температура.
Шефът на Renault разясни какви коли не трябва да се купуват
С други думи, дори през топлия сезон, колата трябва да се загрее. Когато след стартиране на двигателя стрелката на тахометъра скочи до 1100 об/мин, маслената помпа започва да задвижва смазката през каналите.
Е, когато двигателят е смазан, електрониката намалява скоростта до около 800 оборота и тогава спокойно можете да потеглите.
Но не твърде бързо. Факт е, че автоматичната скоростна кутия се загрява само в движение. Следователно първите няколко километра не трябва да се карат на пълна тяга.
Можете да натиснете педала само когато температурата на охлаждащата течност достигне 90 градуса. Това е знак, че захранващият агрегат е напълно загрят.