Ето защо бутоните в автомобила са по-добри от сензорните екрани

https://auto.blitz.bg/saveti/eto-zashho-butonite-v-avtomobila-sa-po-dobri-ot-senzornite-ekrani Auto.blitz.bg
Ето защо бутоните в автомобила са по-добри от сензорните екрани

Резултатът от експеримент на журналистите от шведското автомобилно списание Vi Bilägarе потвърди, че обикновените бутони за функциите в колата са по-удобни от сензорните екрани, като използването им намалява и повече опасностите на пътя.

Шофьорите прекарват средно 2,5 пъти повече време, използвайки сензорните екрани, отколкото с физическите бутони.

Проучването e сравнило HMI (интерфейс човек-машина) системи на дванадесет превозни средства, пише auto-press. Единадесет от тях са модерни модели от различни производители, друго е 17-годишно Volvo V70 с разпръснати бутони на централната конзола.

Изследователите измерват времето, необходимо на шофьора да изпълни четири прости задачи: включване на отопляемите седалки, повишаване на температурата в купето с два градуса, включване на отопляемото предно стъкло, намиране на конкретна радиостанция и нулиране на навигационната система.

Автомеханик показа какво лошо нещо се случва, ако спазвате регламента за смяна на маслото ВИДЕО

Важно е било шофьорите да се запознаят с автомобилите и техните информационно-развлекателни системи, преди да започне тестването.

Тестовете са проведени при скорост от 110 км/ч. При "старата школа" Volvo изпълнението на всички задачи отнема на водачите средно 10 секунди, през които колата изминава около 300 метра с тази скорост.

От съвременните модели Dacia Sandero и Volvo C40 показаха най-добри резултати - съответно 13,5 и 13,7 секунди. Сензорните екрани на други машини се оказали по-малко удобни за работа. Например в MG Marvel R водачът е отделил 44,9 секунди за всички настройки. През това време колата е изминала 1,3 километра.

Ето как може да повредим двигателя на колата през лятото

Средно шофьорите на съвременните автомобили прекарват 24,7 секунди за изпълнение на задачите – близо 2,5 пъти повече от автомобил без сензорен екран.

По този начин проучването доказва, че конвенционалните бутони и превключватели позволяват на водача бързо да намери желаната настройка, докато сензорните екрани го разсейват повече в процеса на шофиране.

BMW iX                        30.4 секунди

Dacia Sandero               13.5

Hyundai Ioniq 5            26.7

Mercedes GLB             20.2

MG Marvel R               44.9

Nissan Qashqai             25.1

Seat Leon                      29.3

Subaru Outback            19.4

Tesla Model 3               23.5

Volkswagen ID.3          25.7

Volvo C40                     13.7

Volvo V70 (2005)         10.0

 

Горещи

Коментирай