Хибридните автомобили определено са компромисен или преходен вариант между класическите автомобили с ДВГ /ICE/ и електрическите автомобили. По принцип двигателят с вътрешно горене в тях се допълва от електрически мотор и се използва батерия с повишен капацитет.
Докато електрическите автомобили са още скъпи и инфраструктурата от станции за зареждане не е достачно развита, хибридът може да бъде добър вариант за тези, които се нуждаят от икономична кола за ежедневна употреба, пише auto-press.
Техническата схема на силовото задвижване за различните модели може да се различава, но във всеки случай електрическият мотор помага да се спести гориво.
Той или допълва двигателя с вътрешно горене, или дори се използва като основен двигател, докато двигателят с вътрешно горене действа като генератор на електричество и зарежда батерията.
Какви са предимствата и недостатъците на хибридните автомобили?
Основното им предимство е по-високата икономичност и увеличения резерв на мощност. Plug-in хибридите (PHEV) могат да се движат чисто електрически в продължение на около 100 километра.
Недостатъците на хибридите са по-високата им цена и чуствителност към ниски температури. При студено време батериите бързо се разреждат, така че икономиите на гориво не са толкова значителни. Ремонтът и поддръжката на хибридите също е много по-скъп от тези при бензиновите и дизеловите автомобили.
Съвети за пътувания на дълги разстояния с автомобил
Хибридните превозни средства продължават да се развиват, за да постигнат по-висока ефективност. Но дали все още няма недоразумения в тяхно отношение, каква е истината за най-новите хибридни автомобили и как трябва да се реагира при свършването на тока?
За разлика от автомобил с ДВГ, хибридното превозно средство използва мощността на електрическия мотор и двигателя заедно. Следователно той трябва да има по-голяма батерия. Въпросът е дали ще се освободи хибридната кола от проблема с разреждането на батерията?
Ето и отговорите на някои въпроси свързани с хибридните автомобили:
Няма ли 12V батерии в хибридните автомобили?
Не. Хибридното превозно средство се състои от високоволтова батерия, която задвижва електрическия мотор, и 12V батерия с ниско напрежение, която захранва автомобилната електронна система.
12V батерия с ниско напрежение на хибридната кола по-добра ли е от оловно-киселинната батерия?
Да. Съвременните хибридни превозни средства имат литиево-желязо-фосфатни батерии вместо оловно-киселинни батерии. Литиево-железно-фосфатните батерии са значително по-добри от оловно-киселинните батерии, като се има предвид обемът и теглото.
Най-новите хибридни автомобили често ли се разреждат?
Това не е вярно. Хибридните превозни средства притежават функция за защита на батерията за автоматично изключване на захранването в случай на прекомерно разреждане.
Ако често използвате функцията „12V BATT RESET“ на хибридно превозно средство, животът на батерията ще се съкрати ли?
Това също не е вярно. Функцията „12V BATT RESET“ свързва отново прекъсващото захранване, за да защити батерията. С други думи, това не влияе значително на живота на батерията.