Американската асоциация на автомобилистите (AAA) изясни как температурите влияят на производителността на акумулаторите на електромобилите. Според изследването им, разстоянието, което може да се измине със заредената машина е намаляло с 41%, когато термометърът е паднал до -7 градуса по Целзий с включена отоплителна система. Това означава, че дори при умерено ниски температури електрическите превозни средства ще трябва да се зареждат по-често, което съответно увеличава експлоатационните разходи за потребителите.
За пореден път възниква въпросът, дали електромобилите са толкова привлекателни в страни с тежък климат? Специалистите от AAA отбелязват, че докато водачите са ограничени от запаса на енергия и разстоянието, което може да бъде изминато, те трудно могат да бъдат убедени в предимствата на електрическите превозни средства.
Голямата заблуда за електромобилите
Проучването на AAA показва също така, че при температура на околната среда от 35 ° C и при включена климатична система резервът на електромобила се намалява с 17%. Не толкова, колкото в първия случай, но все пак не е малко.
При студено време, електрическите автомобили използват енергията, съхранена в батериите, за да затоплят охлаждащата течност на батерията, а също и да затоплят салона. Максималната консумация се получава през първите минути на движение, след което енергията на батерията се изразходва само за поддържане на комфортна температура. В тази връзка AAA препоръчва собствениците на електрически превозни средства да затоплят или охлаждат салоните, докато колата е свързана със зарядното устройство.
Хибрид или електромобил - кое е по-изгодно за шофьорите
Проучването показва, че електрическите автомобили са най-подходящи за страни с умерен климат, без внезапни температурни промени. Въпреки, че автопроизводителите непрекъснато подобряват характеристиките на електрическите автомобили, увеличавайки пътуването с едно зареждане, засега съществени резултати не са постигнати, а в същото време, бъдещите собственици трябва да са наясно с недостатъците на технологията за електрическо задвижване. /auto.blitz.bg