Водородното почистване на автомобилен двигател намалява разхода на гориво и масло и увеличава мощността на автомобила в текущия режим.
Специалистите от сервизите нарича този метод на почистване не само оптимален по отношение на съотношението цена-качество, но и ефективен и препоръчват да се прави редовно.
Според мнението на експертите, първо, това е много по-удобно от химическото почистване и отнема много по-малко време. Няма нужда от разглобяване двигателя, да се накисват части в химикали. Методът е сравнително нов, но според авто специалистите той вече показва много добри резултати.
Същността на метода за почистване на водородния двигател е следната: в горивната камера на работещ двигател с наситен водород се изпомпва суха пара. Поради факта, че температурата на горене на водорода е много по-висока от тази на обикновения въздух, горящата смес въздух-гориво буквално изгаря всички въглеродни отлагания от цилиндъра. Процедурата отнема не повече от час, а ефектът е моментален.
Какъв е рискът от замърсяване на двигателя?
Поради работа на автомобила на ниска предавка, чести спирания в задръствания и използване на нискокачествени масла и добавки, непълно изгорялото гориво се утаява по стените и частите на двигателя под формата на сажди. Неговите отлагания пречат на клапаните да се затварят правилно, което води до повишен разход на гориво и намалена мощност на автомобила.
Ето кои препоръки на китайските производители повреждат най-много автомобилите
Когато въглеродът се нагрее силно, горивото може да започне да гори преди началото на цикъла, причинявайки прегряване на двигателя, увеличавайки разхода на бензин. В допълнение, филтрите се запушват и изпускателната система излиза от строя, компресията пада, това влошава процеса на горене и се отразява негативно на мощността на автомобила.
Кога да се почиства с водород
Списъкът с проблеми може да бъде увеличен, но в крайна сметка всичко се свежда до факта, че колата започва да се движи по-зле и да гори масло и бензин.
Необичайно малкият пробег на стара кола може да показва сериозни проблеми
Ако проблемът не бъде решен, двигателят може да се повреди, а подмяната му е труден и скъп процес. Специалистите съветват превантивно почистване на двигателя с водород на всеки 15-20 хил. км, а ако колата се използва рядко - всяко техническо обслужване.