При автомобилните компании рано или късно се появяват такива модели коли, които придобиват статут на култови, емблематични. Именно тези автомобили създават репутацията на фирмата, декларирайки я пред целия свят.
Въпреки това, където има постижения - има и провали, и днес ще ви разкажем за пет автомобила, чието пускане на пазара почти унищожи доброто име на своите създатели.
1. Renault Laguna
Веднага след пускането на пазара, Laguna е невероятно популярна в родината на концерна-производител, във Франция. Въпреки това, много скоро общността на водачите буквално затрупала новия автомобил с отрицателни, а и с гневни отзиви.
Веднага след това няколко експертни групи се ангажирали да тестват новия Renault и се оказало, че по световните стандарти автомобилът има невероятно голям шанс за повреда - 23%. Добрите продажби (в началото) се обясняват с агресивната маркетингова кампания.
2. Chrysler PT Cruiser
Американците правят много добри автомобили. Но понякога и при тях нещата не се получават както трябва като наприме Chrysler PT Cruiser, който излезе доста противоречив модел. Дизайнът на колата изобщо не бил привлекателен, машината се оказала обемиста и не много маневрена, в резултат на което шофьорите изпитали сериозни затруднения със завоите.
При производството на модела са използвани евтини детайли, което е повлияло положително на цената на автомобила, но се отразило негативно на неговата надеждност. Броят на повредите и другите несгоди шокираха „щастливите“ собственици на PT Cruiser.
Историята на уникалния седан Lamborghini, за който никой не знаеше СНИМКИ
3. Alfa Romeo 147
Стиленният, красив и впечатляващ „италианец“ Alfa Romeo 147 се е продавал добре в началото при пускането му. Само за една година автомобилът се продавал по целия свят в тираж от половин милион бройки. Колата дори била избрана за модел на годината! Просто това се случило отново благодарение на маркетинга и доброто име на производителя.
Всъщност колата се оказа много особена, капризна и често се разваляла. Най-лошото е, че производителите не направили сериозни промени в дизайна и продавали Alfa Romeo 147 в продължение на 10 години, след което снели модела от производство „въз основа на натрупаните отрицателни отзиви“.
4. VW Sharan
Немският автомобилен концерн Volkswagen е компанията, от която традиционно се очакват само качествени продукти. Но дори педантичните германци имат явни провали. Ярък пример за това е миниванът Sharan, който хвърли мрачна сянка върху цялата моделна гама на производствената компания.
Не най-добрият външен дизайн, неудачен интериор, който стана причината за многобройни оплаквания и най-важното - много слаба електроника, която излиза от строя.
Продава се специалната лимузина на Леонид Брежнев СНИМКИ
5. Fiat Bravo
И накрая, още един „италианец“. Веднага след покупката, Fiat Bravo само е радвал, закупилите го водачи. Страхотен дизайн, добра управляемост, солидна функционалност, обмислен интериор.
Обаче, след пробег от няколко хиляди километра, колата започвала да има огромни проблеми. Коефициентът за повреди достигал 40%, който е един от най-високите показатели сред автомобилите, пуснати на пазара през последните десетина години. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!