Как тази проста като дизайн и евтина кола стана една от най-продаваните СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/retro/kak-tazi-prosta-kato-dizain-i-evtina-kola-stana-edna-ot-nai-prodavanite-snimki Auto.blitz.bg
Как тази проста като дизайн и евтина кола стана една от най-продаваните СНИМКИ

На 2 юни 2004 г., президентът на Румъния Йон Илиеску представи на обществеността новия автомобил Logan, съвместна разработка на Renault и нейния румънски филиал Dacia. Производството на модела започна още през септември.

Тази проста като дизайн и евтина машина бе предназначена предимно за страните от "третия свят". Оказа се обаче, че има голямо търсене на такива коли и в Западна Европа. И колата започна да се доставя там от юни 2005 г., макар и в най-страхотната версия.

Двигателите на автомобила вече отговаряха на действащите екологични стандарти Евро 3, а от януари 2007 г. и Евро 4. Гамата на марката в крайна сметка нарасна до 11 модела с бензинови и дизелови агрегати.

Най-слабите бяха 1,2-литровият бензинов двигател с мощност 75 к.с. и еднолитровият 16V 77 к.с. Последният можеше да работи и с етанол. Те осигуриха на колата скорост до 160 км/ч. И най-мощният беше 1,6-литровият, 16-клапанов, 105 к.с. Той ускоряваше колата до 183 км/ч.



Какво обяснява евтиността на колата, станала толкова привлекателна за купувачите?

Първо, колата се състоеше от сравнително малък брой части - наполовина по-малко, отколкото в „чистокръвните“ модели на Renault, пише auto-press. Второ, електрониката беше значително ограничена. И трето, някои компоненти бяха по-прости от тези на френските модели.

Предното стъкло беше направено по-плоско, а арматурното табло беше много просто, под формата на солиден пластмасов блок. Страничните огледала бяха направени взаимозаменяеми - всяко беше подходящо за монтаж както отдясно, така и отляво.



Много е важно бе че разработчиците на автомобила взеха предвид условията на неговата експлоатация в развиващите се страни. Колата получи повишена здравина и увеличен просвет. И в същото време имаше ниски разходи за поддръжка и ремонт.

Уникалната история на легендарния модел Ford Model T, от който са продадени 15 млн. коли ВИДЕО



Първоначално автомобилите Logan се произвеждаха само с каросерия седан с 4 врати. През 2006 г. се появи комбито Logan MCV, а през следващата година бяха пуснати търговските варианти пикап и комби.

Първоначално Logan се произвеждаше от румънската фабрика в Миовени, а след това към производството постепенно се присъединиха Renault и неговите партньори по целия свят в Мароко, Бразилия и Аржентина, в Турция, Русия и Колумбия, в Иран, Индия и Южна Африка.

Капсула на времето: Намериха 40-годишна Лада Нива, като нова е СНИМКИ



На автомобилното изложение в Париж през 2012 г. дебютира второто поколение на Logan, а през септември 2020 г. беше пуснат на пазара моделът от трето поколение. Общо от пускането на пазара на автомобила Logan са продадени повече от 4 милиона коли.  /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай
3 Коментара
пешо
преди 1 година

Все едно гледам Булгаррено . У нас може да бъде родено само едно миризливо лайно .

Откажи
Дачия
преди 1 година

Забрави за удобство, комфорт, бързина, ускорение, дори и имидж. Но колата върши ли работа? ДА. За стотици хиляди, може би милиони потенциални шофьори - това е по-важното. Не на последно място, това могат да си позволят финансово.

Откажи
Трошка
преди 1 година

Беше. Вече стана безобразно скъпа покрай спекулативното организирано всеобщо надуване на цените. Ами, ще го духат, както всички останали тарикати.

Откажи