Как синът на дърводелец стана знаменит автомобилен конструктор СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/retro/kak-sint-na-drvodelets-stana-znamenit-avtomobilen-konstruktor-snimki Auto.blitz.bg
Как синът на дърводелец стана знаменит автомобилен конструктор СНИМКИ

Германският конструктор и предприемач Вилхелм Майбах е роден на 09 февруари 1846 г. в град Хайлброн, в семейството на дърводелец. Като дете губи родителите си и е отгледан в сиропиталище.

На 19-годишна възраст завършва техническо училище и започва работа като чертожник. По това време съдбата го събира с младия специалист Готлиб Даймлер. Той оценява талантливия млад мъж и го привлича да работят в сътрудничество.

В началото на 80-те. години на XIX век Майбах заедно с Даймлер създават първите образци на високоскоростните бензинови двигатели. През 1885 г. те построяват първия мотоциклет в света, а година по-късно и първия автомобил с двигател с вътрешно горене.

Първият мотоциклет в света (1885 г.)

Впоследствие Майбах разработил 4-степенна скоростна кутия и карбуратор с разпределителни дюзи. Той също така разработва V-образен 2-цилиндров двигател, който е лицензиран от Peugeot през 1890 година. Голям успех донесъл редовият двуцилиндров двигател Phoenix. И това позволило създаването на компанията Daimler Motoren Geselschaft (DMG) през 1895 година.

V-образен 2-цилиндров двигател (1889 г.)

На 22 ноември 1900 г. е завършена работата по автомобила на фирмата Daimler, който за първи път е наречен Mercedes. За разлика от много други модели от онова време, двигателят вече е бил разположен отпред - и той е създаден от Вилхелм Майбах.

Историята на Alfa Romeo и защо се нарича така (СНИМКИ)

Радиатор, разработен от Майбах и монтиран на първия автомобил Mercedes

Четирицилиндровият агрегат с работен обем 5,9 литра е имал мощност от 35 конски сили. Първият прототип на автомобила е представлявал двуместен състезателен автомобил и участвал успешно в състезания. Но скоро се появили обичайните пътни версии, които били харесани много от обществеността.

Вилхелм Майбах на предната пътническа седалка на Mercedes-Simplex 18/22 HP, в завода Daimler-Motoren-Gesellschaft’s Cannstatt през 1903 г.

През 1906 г. Вилхелм Майбах създава иновативен 6-цилиндров двигател с горно разположен разпределителен вал за състезателна кола. Акционерите на компанията обаче не оценили тази новост и на следващата година Майбах, заедно с нейния основател - Даймлер, напуснали компанията.

Mercedes 35 HP c двигател на Вилхелм Maйбах (1901 г.)

През 1909 г. Майбах приема предложението на граф Фердинанд фон Цепелин и основава компания за производство на двигатели за неговите дирижабли. И през 1912 г., след реорганизация, компанията се захваща и с двигатели за самолети.

След края на Първата световна война в Германия, като страна, претърпяла поражение, било забранено производството на авиационна техника. И Майбах отново се върнал в автомобилната индустрия. През 1921 г. се появява новата компания Maybach-Motorenbau. И през същата година излиза първият сериен автомобил на тази компания - Maybach 22/70 HP (W3). Произвежда се до 1928 година.

Maybach 22/70 HP (W3) модель 1921 г.

Още през 1916 г. Щутгартският технологичен институт присъжда на Вилхелм Майбах почетна докторска степен. А през 1922 г. Асоциацията на германските инженери (VDA) го удостоява с най-високото си отличие, златния медал Grashof.

Вилхелм Майбах умира на 29 декември 1929 година. През 1996 г. името му е увековечено в „Автомобилната зала на славата“ в САЩ, а през 2004 г. - в Европейската автомобилна зала на славата. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай