Известният по времето на социализма автомобил ЗАЗ-965 е бил продаван не само в СССР, но и активно е експортиран в България, Унгария, ГДР и други страни от Западна и Централна Източна Европа. И особено интересно в случая, че в нашата страна колата не е била използвана само в бита в обичайното й предназначение, но е изпълнявала и по особена и отговорна дейност. В следващите редове ще ви запознаем с този любопитен факт от миналото.
През 1960-1970 г. Запорожец е бил част от пътните служби в България (Пътна помощ). За това свидетелстват редки фотографии, публикувани в мрежата.
Уникалните проекти на Запорожец от 60-те години, които така и не видяха бял свят (СНИМКИ)
ЗАЗ-965, София, България, 1960-те
Задачата на тази организация е била да помага на шофьорите, които имали проблеми с машините си по време на пътуване. Колите на Пътна помощ идвали и помагали в ремонтирането или каквото друго било необходимо. Понякога се налагало също и да взимат на буксир друга кола. И ЗАЗ-965 се справял отлично с тази работа.
Капсула на времето: Показаха Запорожец, престоял цели 43 години само в гаража (ВИДЕО)
ЗАЗ-965, Велико Търново 1960-те
Серийното производство на ЗАЗ-965 започнало през 1960 г. Първоначално той е оборудван с двигател с мощност 23 к.с., а от 1963 г. агрегатъте с 27 конски сили (модернизиран ЗАЗ-965А). През 1966 г. е последният път, когато моделът е обновяван, достигайки до 30 конски сили. Свален е от производство през 1969 година. В някои страни автомобилът е доставян под името “Ялта”. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!