Този компактен лек автомобил е създаван в дълбока тайна, тъй като в окупирана от Германия Франция е било разрешено само пускането на камиони. И в резултат на тези дейности се е появил бъдещият лек автомобил Renault 4CV, боядисан в зелен камуфлажен цвят.
Интересното е, че корпусът му с две врати е направен от алуминий. Външно колата приличала по нещо на съвременника си - немския Volkswagen, с прякор „Бръмбар“. Той бил компактен и гърбав, с калници, стърчащи по краищата и мотор, скрит в наклонената „опашка“.
Но неговият 4-цилиндров двигател не бил с въздушно, а с течно охлаждане. В същото време радиаторът, за да не разваля плоската, обтекаема задна част, е поставен непосредствено зад задната част на задната седалка, пред цилиндровия блок.
Прототипът на бъдещия Renault 4CV
Работният обем на двигателя е бил 760 куб. см и е развивал мощност от 19 к.с. Скоростната кутия е била тристепенна. Окачването на колелата е направено независимо, пружинно. Максималната скорост е 90 км / ч.
Бюджетният кросоувър Renault Kiger: Дързък дизайн и цена $ 7000 СНИМКИ
Заводът на Renault в Булон-Биянкур е бил национализиран на 16 януари 1945 г. и започва да се нарича Regie Nationale des Usines Renault. Дебютът на автомобила Renault 4CV се е състоял на 3 октомври 1946 г. на автомобилното изложение в Париж. А на 12 август следващата година започват продажбите му, като успехът е бил колосален.
За разлика от прототипа, каросерията на серийния автомобил била стоманена, тип седан. Като взели предвид желанията на продавачите, той е направен вече не с две врати, а с четири. През декември 1949 г. се появява и версия с плъзгащ се покрив от плат.
Ето какво се случи с нов Renault Duster след 90 000 км ВИДЕО
Автомобилите Renault 4CV са придобили популярност не само в родината си. Те били сглобявани в Англия и Ирландия, Белгия и Испания и дори в Австралия и Южна Америка.
Необходимо е да се спомене, че автомобилите Renault 4CV са се представили добре в различни спортни състезания. През 1951 г. автомобилът печели победа в своя клас на престижното състезание "24 часа на Льо Ман".
Производството на този популярен модел във Франция спира едва на 6 юли 1961 година. Общо там са произведени 1 105 547 броя. Така Renault 4CV е станал първият френски автомобил, преминал границата от един милион. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!