Занапред, май, германските автомобили няма да се произвеждат в Германия

https://auto.blitz.bg/novini/zanapred-mai-germanskite-avtomobili-nyama-da-se-proizvezdat-v-germaniya Auto.blitz.bg
Занапред, май, германските автомобили няма да се произвеждат в Германия

Желаейки да спести пари, Daimler Truck Corporation обяви намерението си да прехвърли част от производството на автобуси извън Германия. В същото време пресслужбата на EvoBus GmbH, европейското подразделение на Daimler Truck, изрази несъгласие с това решение, пише Факти.бг.

Неговият представител отговори, че всички други производствени обекти на EvoBus, различни от Манхайм и Ной-Улм, не подлежат на обсъждане: „Ние сме единственият производител на автобуси, който прави това директно в Германия. И нашата заявена цел е да го запазим така и в бъдеще.“

Идва ли краят на ерата Made in Germany? - 2

Разногласията надхвърлиха рамките на корпорацията и показаха истински проблем не само в региона, но и в цяла Германия. Следователно сега ще бъде необходимо да се търсят социално приемливи решения за служителите на EvoBus с помощта на Борда на директорите на Daimler Truck.

Заложена е и съдбата на няколко хиляди германци и това може да е само началото
Например в завода в Манхайм работят 8 500 души и заводът се счита за един от най-големите работодатели в града.

На свой ред 500 души работят под знамето на EvoBus в Ню Улм и за тях новата информация е като отворена рана. Според профсъюза на Daimler Truck служителите в завода в Манхайм са били информирани за плановете за преместване на производството.

Необходимост от намаляване на разходите

Корпорацията обяснява трудното си решение с факта, че производствените разходи наскоро са се увеличили значително, а конкуренцията в същото време се е засилила.

И това без да се броят добре познатите проблеми с пандемията от коронавирус, недостигът на полупроводници, нарушените вериги за доставки и т.н.

Говорител на Daimler Truck каза миналата седмица, че до 2030 г. годишните разходи на автобусното подразделение трябва да бъдат намалени с поне 100 милиона евро.

За да се постигне тази цел, по-малко превозни средства трябва да се произвеждат в Германия, а производството на автобуси трябва да се установи в Чешката република.

Идва ли краят на ерата Made in Germany? - 3

„Възнамеряваме да продължим производството на автобуси в Германия, както и да продължим да работим в нашите обекти в Манхайм и Ной-Улм“, обясни говорителят на корпорацията.

„Те трябва да продължат да бъдат „центрове за компетентност за градските и туристически автобуси“.

Томас Хол, управляващ директор на Манхайм, изрази позицията си: „Проектирането и конструирането на каросерии за автобуси е основната задача, която нашата компания изпълнява.

И няма да допуснем производството да се пренесе изцяло в чужбина. Нямаме намерение да се предаваме без бой, напротив, готвим се за тежка дискусия в защита на нашите убеждения.”

Политиците също се противопоставят

Изабел Кадемартори, депутат от ГСДП в Бундестага, е ужасена от планираните съкращения на работни места.

По време на посещението си във фабриката тя подчерта, че „производството в Германия е от голямо значение и тази уникална характеристика не може да бъде изоставена, защото ако това се случи, този пример може да бъде последван и от други“.

Депутатите от Манхайм Ландтаг Щефан Фулст-Блей и Борис Вайраум (SPD) също остро разкритикуваха плановете на Daimler Truck.

Те казаха, че планираното съкращаване на работни места в местната транспортна компания EvoBus може да се счита за „удар в лицето на работниците“:

„Управителният съвет на EvoBus, заедно с представителите на работниците, трябва да разработят алтернатива за осигуряване на работни места.

Идва ли краят на ерата Made in Germany? - 4

Мелис Секмен, член на Бундестага от Зелените в икономическата комисия, заяви, че е необходимо да се провери дали планираното преместване на автобусното производство наистина ще намали разходите в дългосрочен план.

Според г-н Секмен сегашното състояние на завода в Манхайм носи просперитет и перспективи на много хора, заети в производството на автобуси.

Ръководителят на фракцията на ХДС Клаудиус Кранц, пък призовава кмета на Манхайм Петер Курц да преговаря възможно най-скоро с борда на директорите на Daimler Truck за запазване на производството на автобуси в града.

„Настоящите кризи в Европа показват колко е важно да имаме ключови индустрии на местно ниво. Досега автобусната секция на Daimler се е възползвала от щампата "Made in Germany" и да се откаже от нея би било голяма грешка.

Възможно е преструкториране на завода

На свой ред експертът от автомобилната индустрия Фердинанд Дуденшофер каза в интервю за кореспондента на Mannheimer Morgen, че заводът в Манхайм има възможност да бъде профилиран за производство на автомобили с нови видове задвижвания.

Той, според специалиста, например може да се превърне в "Център за електрически превозни средства" и по този начин да се отдалечи от концепциите за "класическо производство на автобуси, но да се запазят работните места".

EvoBus GmbH е най-големият европейски филиал на Daimler Truck AG. Структурата му включва марки като Mercedes-Benz, Setra, OMNIplus и BusStore. Първите две компании се занимават с проектиране и производство на автобусна техника.

Марката OMNIplus се занимава с всичко, което се отнася до поддръжката на машините. От своя страна BusStore продава употребявани автобуси.

Днес компанията е водещ доставчик на пълна гама автобуси както на европейския пазар, така и в световен мащаб.

Като част от подразделението Daimler Truck Buses, ние сме не само най-големият в Европа, но и един от водещите световни производители на автобуси. В Германия делът на EvoBus е поне 60%.

Горещи

Коментирай