Списанието WardsAuto определя списъка на най-добрите автомобилни двигатели в света вече 25 години, като този път на финалната права при избора излязоха доста екзотични варианти: три двигателя на пикапи, сложният агрегат на Infiniti с изменяема степен на сгъстяване, хибрид и дори силовите установки на електромобили и водородни машини.
Между другото, само преди няколко години всичко изглеждаше по-консервативно: за двигатели на годината бяха избирани V8 разработките на Ferrari, литровият трицилиндров Ford за малки автомобили и подобни предвидими опции. И така, кои ли са най-добрите двигатели в света през миналата година според интересните резултатите от тазгодишния конкурс WardsAuto?
През последните 25 години BMW спечели 34 трофея на WardsAuto - баварците знаят как да създават двигатели. Този път в списъка на победителите попадна 3.0-литровият B58 бензинов двигател от BMW X5. Експертите на списанието са покорени от ефективната конструкция и нисък разход на гориво - и наистина, няма да е лесно да се направи още по-добър редови шестцилиндров двигател
3.0-литровият турбодизел на пикапа Ford F-150 порази експертите с лека конструкция, с тягата си (може да тегли ремарке с тегло до 5171 кг), с икономичността си и тишината си при движение. За дизел, разбира се.
Новия Ford EcoSport - още повече стил, комфорт, проходимост и избор (СНИМКИ/ВИДЕО)
5.0-литровият двигател на Ford Mustang GT, също е в класацията, като е особено добър в версията Bullitt. Само 20 к.с. се прибавят, но "те ни карат да се усмихваме всеки път, когато натискаме газа". Този двигател е най-добрият по отношение на звуковите характеристики.
В рейтинга на победителите има място за 6.2-литрова "осмица". Експертите са изумени от системата Dynamic Fuel Management в двигателя на Chevrolet Silverado - тя определя 80 пъти в секунда колко тяга е необходима на автомобила в дадения момент, и изключва клапаните на ненужните цилиндри. Резултатът е впечатляваща икономия на гориво (допълнителен километър пробег от всеки литър бензин) и в същото време възможността винаги да се използват пълните 426 к.с. мощност.
Хибридната силова установка на Honda Accord е в състояние да създаде върхова мощност от 212 к.с. върхова мощност по време на ускорение и много внимателно да се превключва в други ситуации. Резултатът - разходът на гориво е по-малък от 6 литра на 100 км на големия седан и изненадва с плавно и комфортно пътуване.
В електромобила Hyndai Kona, експертите са били поразени от мощната тяга от 395 Nm, която е достъпна от първите секунди на ускорението, и запас за пробег от 415 km - според този показател, в САЩ само много по-скъпите модели на Tesla са по-добри
Резервът на енергия на Hyundai Nexo е впечатляващ - 612 км, а конструкцията на силовата установка не е за сметка на вътрешното пространство и багажника. В същото време колата не изисква дълго зареждане, което е голямо предимство.
В 2.0-литровата "четворка" Infiniti QX50 експертите са поразени от мощността на двигателя, което става възможно благодарение на хитрата система за промяна на степента на сгъстяване между 14: 1 и 8: 1 - никой не предлага нещо подобно на пазара. В движение този двигател се чувства като 3.5-литров V6, но използва с 27% по-ефективно горивото.
Infiniti интригува със СНИМКА на новия си електрически кросоувър
Атмосферният хибрид и дори без възможност за зареждане от мрежата? В този случай Lexus UX 250h успява да харчи само шест литра бензин на 100 км. Това впечатли експертите на списанието.
309-силната „шестица” Pentastar eTorque на Dodge Ram 1500 не само работи на бензин, но и получава помощ при ускорение от 48-волтов мотор-генератор. Общо 176 Nm допълнителен въртящ момент и разход от 10,6 литра гориво на сто километра. Никак не е зле! /auto.blitz.bg