Пътят е нещо, което е непредсказуемо, затова опитните шофьори винаги имат със себе си набор от предмети, способни да ги спасят в труден момент: резервна гума, пожарогасител, аптечка, авариен триъгълник и др.
През зимата списъкът на тези предмети се увеличава не само за сметка на лопатата и кабели за подаване на ток, но и за сметка на пакет сол.
Това химическо съединение традиционно се използва за подобряване на сцеплението между колелата и повърхността на леда.
Това се случва за сметка на това, че солта частично разтопява замръзналата вода.
Вреди ли солта на гумите и окачването?
Солта, в качеството си на химически реагент, въздейства на леда, но и на автомобилните гуми.
Страдат също всичките метални части, а на първо място пода и ходовата част.
100-процентова защита не дава дори и поцинковането и антикорозионното покритие на детайлите. Разтворът от сол и водата представлява сам по себе си електролит, който агресивно въздейства на метала.
В поцинковано покритие има микроскопични пори, през които реагентът преодолява защитната бариера. В този случай корозията няма да започне веднага, а с отсрочка от до пет години.
Руските и китайските автомобили започват да гният още на втората-третата година.
Начини за защита от реагентите
Монтирането на кори. уплътнения и подкалници. Те защитават детайлите от камъни и пясък, способни да повредят защитното покритие на детайлите.
Ламинирането с фолио е способно да удължи експлоатационния период на елементите на каросерията.
Своевременното откриване и обработката с атикорозионен препарат на малки пукнатини и драскотини.
Редовно оглеждайте пода на колата за повреди и периодично освежавайте защитните покрития.
Значението на солта за автомобилите има две страни. От една страна, тя е способна да увеличи сцеплението на хлъзгави повърхности, а от друга - да ускори процеса на корозия на каросерията.
Солта също е известна с това, колко добре поглъща влагата. Някои шофьори дори слагат чувалче със сол пред предното стъкло, за да предотвратят запотяването му.