Гордън Мъри, изобретателят на McLaren F1, представи суперавтомобил, базиран по мотивите не само на самия F1, но и на най-емблематичните модели от 60-те години на миналия век. Автомобилът се отличава както със своя дизайн, така и с техническото си съдържание.
Моделът T.33 е двуместно купе със среден двигател. Това вече е вторият автомобил на компанията Gordon Murray Automotive за две години: през 2020 г. Murray показа T.50. Подобно на първия суперавтомобил, той използва монокок и панели от въглеродни влакна. Новият модел е малко по-голям (дължина на каросерията 4398 мм срещу 4349 мм) и по-тежък (1090 кг срещу 980 кг).
Визуално T.33 е проектиран в духа на старите суперавтомобили. Каросерията се отличава само с плавни извивки, без показна агресивност в линиите. Гордън Мъри е искал да създаде автомобил с прост и ясен дизайн. "Всичко, което виждате, има своята функция, няма нищо излишно. В това е красотата на простотата", заявява британецът.
За разлика от T.50, при който се използва оформление в стила на McLaren F1 със седалка за водача в центъра и две пътнически седалки непосредствено зад нея отстрани, T.33 има по-конвенционална конфигурация на седалките с водач и един пътник, разположени на един ред.
Вижте уникалната и зрелищна битка между McLaren и изтребител ВИДЕО
Двигателят е пренесен от първия към втория модел почти без промяна. Той все още е атмосферен 3,9-литров V12 Cosworth, но е преконфигуриран. Максималните обороти са намалени от 12 100 на 11 100 в минута (което все още е невероятно много за шосеен автомобил).
Мощността е намалена от 663 к.с. на 615 к.с., но въртящият момент остава същият - 451 Nm. GMA твърди, че 75% от въртящия момент е наличен още при 2500 об/мин.
Убиец на McLaren и Ferrari: Новият Aston Martin Valhalla е с невероятна мощност СНИМКИ
В автомобила се използва 6-степенна механична трансмисия Xtrac. Като опция се предлага роботизирана трансмисия Instantaneous Gearchange System. Гумите са 19-инчови гуми Michelin Pilot Sport 4s отпред и 20-инчови отзад.
Мъри не се страхува да сравни новото си дете с легендарния McLaren F1: "Двигателят е по-добър, той е по-лек и има малко по-добро съотношение мощност/тегло. Изработката и качеството са много по-добри."
Производителят не е публикувал спецификации за ускорение и максимална скорост. "Наистина не ме интересува дали ще достигне 100 км/ч за 2,9 или 3,1 секунди, дали ще развие 338 или 346 км/ч. Нашите клиенти също не се интересуват от това. Ние не преследваме продажби и никога няма да го направим. Красотата на простотата е ключът към нашите автомобили."
GMA T.33 ще бъде произведен само в 100 екземпляра. Цената му във Великобритания ще бъде 1,37 млн. паунда, което е почти наполовина по-малко от цената на T.50. Очаква се суперавтомобилът да бъде доставен на клиентите през 2024 г. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!