Lightyear One: Представиха електромобил, който няма нужда от зареждане няколко месеца СНИМКА

https://auto.blitz.bg/novini/lightyear-one-predstavixa-elektromobil-koito-nyama-nuzda-ot-zarezdane-nyakolko-meseca-snimka Auto.blitz.bg
Lightyear One: Представиха електромобил, който няма нужда от зареждане няколко месеца СНИМКА

Плюсът на електрическите автомобили е в това, че те не нанасят вреди на околната среда. Но засега все още е трудно въпросните коли да придобият желаната масовост, най-малкото защото те постоянно трябва да бъдат зареждани. А оборудваните за целта станции може да се намират на доста големи разстояния. Производителите на електромобили постояно мислят върху решението на този проблем. 

При това, най-интересният начин за алтернативно зареждане на електромобила е монтирането на слънчеви панели на покрива му. Холандски майстори вече са представили и съответния модел - Lightyear One. 

Колата е почти изцяло покрита със слънчеви панели и при определени условия може въобще да няма нужда от зареждане на електростанции.

"Вечният" елекромобил 

Монтираните върху Lightyear One слънчеви панели дори при липсата на ярка слънчева светлина могат да генерират известно количество енергия. И от страна на създателите на електромобили би било доста глупаво да не използват даденото свойство за своите цели. Именно това са направили и двама студенти, завършили техническия университет Айндховен в Холандия. 

Те са основали фирмата Lightyear, която през 2013 и 2015 година печели конкурса Bridgestone World Solar Challenge за създаването на кола, работеща със слънчеви батерии. А преди три години инженерите са разработили и пълноценен прототип на Lightyear One.

Оттогава любителите на електрическите коли очакват с нетърпение всяка една нова новина относно съдбата на колата. И така през миналия месец фирмата обяви серийната версия на електромобила с името Lightyear 0.

Компанията вече е сключила договори с десетки доставчици, затова колата със сигурност ще постъпи в продажба. През лятото ще бъдат направени активни тестове на електромобила, като се очаква производството да започне през есента. 

Кола със слънчеви панели 

При определени условия благодарение на наличието на слънчеви панели колата няма да има нужда от зареждане. Самите панели заемат площ от пет квадратни метра. За денонощие на преработка на слънчевата светлина панелите ще са способни да заредят батерията до такава степен, че да могат да се изминат 70 километра. 

Според статистиката, европейците всеки ден изминават доста по-малко разстояние. А ако се допусне, че собственикът на колата живее в слънчева Калифорния и се придвижва само из града, то колата е способна да работи без зареждане дори и няколко месеца, а може би и години.  

Също така е предвидено колата да се зарежда и от контакта у дома. Само за час включена в контакта колата ще може да измине цели 32 километра. Ако пък електромобилът се зарежда на терминал за бързо зареждане, то за час може да се възстанови целия пробег на колата, който възлиза на 520 километра. 

Особеностите на салона 

Като цяло производителите на електромобили се грижат за околната среда и фирмата Lightyear не е изключение. Петместният салон на колата е тапициран с изкуствена кожа. Всичките други детайли са изработени от дървесина или рециклирани пластмасови бутилки. 

Тоест компанията е проявила явна грижа за околната среда. 

Цената 

Поради това, че колата е изработена предимно от рециклирани материали, напълно логично е цената ѝ да не е от най-големите. В реалността обаче нещата не стоят така. Цената на колата със слънчевите панели ще възлиза на около 260 000 долара. 

Очаква се да  бъдат произведени около 946 електромобила Lightyear 0. 

Горещи

Коментирай
7 Коментара
нсп
преди 2 години

На светлина от месечината да работят.А още по-добре енергия от тъмна материя или черните дупки...

Откажи
природата
преди 2 години

а тока в контакта от маргаритки ли го правите? за батериите и панелите да не говорим колко замърсяват, че по добре да си карате дизеларката ако гледате глобално!

Откажи
На баба им хвърчилото
преди 2 години

Токът бил чист, ама производството му хич не е. Между фантазиите как нямало да зарежда с 5кв.м. панели и реалността е огромна разлика. Вземате един електрокар с ремарке. Слагате си панели над ремаркето, а под панелите 10 акумулатора и ето ви същата кола за доста по малко от четвърт милион.

Откажи
природозащитник
преди 2 години

само РИКШИ и много индиици за двигатели-чист въздух

Откажи
Валери
преди 2 години

Защо говорите за автомобили...това е...нещо...а през останалото време на въглища...а по късно...не става даже и за отпадък

Откажи
И така
преди 2 години

отиваме да живеем в Калифорния, за да незареждаме

Откажи
Иван
преди 2 години

Пълна недомислица! 260 000 долара без екстри. И сигурно ще се намерят сноби или балъци да си я купят!

Откажи