Компанията Nio от Китай, известна със своята хиперкола EP9 и електрическия кросоувър ES8, представи втория си сериен модел - по-компактен електрически всъдеход под обозначението ES6. По някои характеристики той превъзхожда конкурентите от известните европейски марки.
В основата на Nio ES6 е същата платформа, както и при ES8, но междуосието и броят на местата в салона са намалени: новият модел с дължина от 4850 мм и междуосие 2900 мм е петместен, за разлика от предишния, в който могат да се настанят да се настанят седем пътници. Подобно на ES8, Nio ES6 е оборудван с напълно независимо окачване и два електрически мотора - по един на всяка ос.
В същия стил като по-стария модел е организиран и интериорът, който също има голям, вертикално разположен дисплей на мултимедийната система, правоъгълно цифрово устройство, което от Nio наричат пробив в автомобилната индустрия. В центъра на предния панел е разположен така нареченият "личен асистент" - роботът pokemon NOMI, който има изкуствен интелект и е в състояние да поддържа разговор. Смята се, че името му идва от английския израз Know Me, който може да бъде преведен като "Познаваш ли ме?"
Volkswagen официално представи най-малкия си и достъпен кросоувър (СНИМКИ)
За Nio ES6 има два варианта за задвижване. Първият се състои от два двигателя по 160 киловата, които развиват общо 435 к.с. и 610 Nm въртящ момент и способен да ускори кросоувъра до 100 км / ч за 5.6 секунди. Като част от втория (за версията Performance), задният двигател се заменя с по-мощен, благодарение на който мощността се увеличава до 544 к.с. и 725 Nm, а времето за ускорение до 100 км / ч се намалява до 4,7 сек.
Infiniti интригува със СНИМКА на новия си електрически кросоувър
Опциите за батериите също са две. С първата, от 70-киловата, Nio ES6 може да пропътува до 430 км, а с втората, с мощност от 84 кВт / ч, резервът се увеличава до максимум 510 км. Същевременно, потенциалните конкуренти на новия автомобил, европейските електрокросоувъри, не могат да се похвалят с такъв запас за разстояние, което може да бъде изминато. Например, в Mercedes-Benz EQC, този показател е обявен за 450 км (до до 100 км / ч достига за 5,1 секунди). а Audi e-tron може да измине до 400 километра без презареждане.
Приемането на поръчки за новия кросоувър от Nio вече е започнало. Базовата цена е 358 000 юана (45 750 евро), което е почти два пъти по-евтино от Audi e-tron.