Как нов суперавтомобил претърпя провал в продажбите заради името си СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/novini/kak-nov-superavtomobil-pretarpya-proval-v-prodazhbite-zaradi-imeto-si-snimki Auto.blitz.bg
Как нов суперавтомобил претърпя провал в продажбите заради името си СНИМКИ

Мощният хиперавтомобил Rimac Nevera дебютира през 2022 г. Веднага беше обявено, че новата кола ще бъде пусната в ограничен брой от 150 екземпляра. Въпреки това до лятото на 2024 г. бяха продадени само 50 автомобила. Мате Римац дава няколко причини за това. Една от тях е свързана с името.

Даването на име на нов продукт не е лесна задача. Особено ако се планира да бъде продаван в различни страни, говорещи различни езици. Често благозвучното име на един език звучи напълно неприлично на друг.

Историята познава много примери за това как търговците са били принудени набързо да преименуват определена кола, за да избегнат провал. Например, Honda продава компактен хечбек под името Fit на родния си пазар, но за Европа се казва Jazz. Оказва се, че на шведски fit звучи като нецензурна жаргонна дума, а на италиански fitta означава „силна болка“.

Показаха новия Dodge Charger, вижте цените и какво оборудване има СНИМКИ

Mitsubishi се сблъсква с подобен проблем в испаноговорящите страни. Всъдеходът Pajero трябваше да бъде преименуван на Montero поради съзвучието му с нецензурна ругатня. Испанският език провали и хърватския производител на хиперколи Rimac. Последният му стилен и мощен хиперавтомобил се нарича Nevera, което на испански означава „хладилник“.

Името е неудачно по много причини. Първо, производителите на електрически автомобили правят всичко възможно да избягват асоциациите с домакински уреди, с които често ги сравняват, за разлика от бруталните автомобили с класически двигатели с вътрешно горене.

Вижте визията и характеристиките на най-аеродинамичния електромобил в света ВИДЕО

Да бъде наречен скучен хладилник флагмански електрически автомобил, който развива около 1900 к.с. и ускорява от нула до "стотица" за 1,82 секунди, е доста нелепо.

А богатите хора не обичат да изглеждат смешни. Испанският е един от най-разпространените езици в света, така че не е изненадващо, че продажбите на Rimac Nevera са ниски. Малко вероятно е много испаноговорящи милиардери да искат да купят „хладилник“ за 2 милиона евро, дори и на шега.

 

 

Горещи

Коментирай