Джо Байдън бе избран за 46-ия президент на САЩ и влизайки в Белия дом той получи като наследство един от най-известните автомобили в света - "Звяра". Но необходим ли му е той в такъв вид, който да му напомня за Доналд Тръмп?
От 1993 година лимузините на американските президенти се произвеждат от General Motors. Те се произвеждат по тертип на автомобилите Cadillac.
Но защо само външно си приличат?
Cadillac One на Тръамп е брониран автомобил, построен на базата на пикапа на GMC TopKick. Теглото му е 6,8 тона.
Зверовете на Доналд Тръмп
Байдън, естествено, може да продължи да използва "Зверовете", които всъщност са произведени не чак толкова отдавна - през 2018 година. Също може да поиска автомобилите да бъдат модифицирани по негов вкус, но може и да си поръча изцяло нови лимузини.
Как би изглеждала лимузината на Байдън?
GM Authority разпространи изображение на новия "Звяр". Такъв го виждат дизайнерите, взели отново за база стила на Кадилак, а по-точно електрическия кросоувър Cadillac Lyriq.
Преди дни стана ясно, че Байдън възнамерява да смени целия федерален автопарк от около 650 000 автомобила с електрически. Това се прави в унисон с решението САЩ да бъдат върнати в Парижкото споразумение.
Съобщението бе направено като част от пресконференция в подкрепа на инициативата “Buy American”. Както подсказва името, всички електромобили ще са американско производство.
“Федералното правителство притежава и огромен автопарк, който ние ще заменим с чисти електрически автомобили, изработени в Америка от американски работници,” обяви Байдън. „Това ще е най-голямата мобилизация на обществена инвестиция в доставки, инфраструктура и R&D от Втората Световна война насам.”
Подробности за плана не се споменават. Няма и крайна дата за този процес, което означава, че настоящите автомобили може да бъдат заменени с електрически по естествен път, когато остареят. Не се казва и от кой ще бъдат закупени, но "заподозрени" има.
Естествено изпъква името на Tesla, но вероятно администрацията ще разпредели между всички по равно, за да няма драми. Но всичко тепърва предстои да се разбере.
Това съобщение ще послужи като катализатор за разработването на подходящи за големи автопаркове електромобили. Байдън обяви още, че изискванията за местно произведени авточасти ще станат по-стриктни.
Правителството използва 250 000 цивилни автомобила, 225 000 автомобила за пощенските служби (тук вероятно Ford ще е най-подготвен), както и 173 000 военни автомобила. Общо всички тези автомобили са навъртели 4,5 млрд. мили (7,2 млрд. км) пробег през 2019 г.
Решението е част от плана на администрацията на Байдън, който предвижда разкриване на милион работни места в автомобилния сектор.
Планът на президента предвижда и милиардни инвестиции за разгръщането на 550 000 зарядни станция в САЩ.