Унгария е възродила националната си гордост - автобусната марка Ikarus. Правата върху известната много добре и в нашата страна марка са били купени от новосформираната компания Ikarus Járműtechnika Kft., зад която стои местният магнат Габор Селес.
Компанията представи първия възроден Ikarus - той носи индекс 125 и е изграден на автобусното шаси Volvo B8RLE, което унгарците закупуват готово. В същото време корпусът е напълно оригинален, направен според класическите автобусни канони. За рамката се използват тръби от неръждаема стомана, поради което общата гаранция срещу корозията за автобуса е 15 години.
Ikarus 125 вече е получил европейски сертификат, тоест производителят може да го продава в Европейския съюз.
Дължината и ширината на новия Ikarus са съответно 12 000 и 2550 мм. Височината по горния ръб на климатичния блок е 3400 мм. Общият капацитет на пътниците е 80 + 1 души, седящи места - 42. Салонът е оборудван със светодиодно осветление, има осем чифта USB-конектори за зареждане на джаджи.
Капсула на времето: Продава се автобус Икарус на изумителна цена (СНИМКИ)
Автобусното шаси Volvo B8RLE е оборудвано с 6-цилиндров 7,7-литров турбодизел с мощност 320 к.с. Интересното е, че в допълнение към обикновения дизел, двигателят може да работи и с хидрогенирано растително масло (HVO) или метилов естер на рапично масло (RME).
Трансмисията е 12-степенна автоматична Volvo I-Shift. Ще се използват и 6-степенната автоматична ZF EcoLife и 4-степенната автоматична трансмисия Voith D864.6.
Легендарните огромни самосвали МАЗ-525, които шофьорите управлявали, стоейки прави СНИМКИ
Оригиналната компания Ikarus е просъществувала от 1895 до 2003 година. Първоначално компанията от Будапеща се специализира в ковачеството, след това започва да прави карети и каруци, а през 1910-те преминава към ремонт на камиони.
Още през 20-те и 30-те години на миналия век започва производство на автобусни каросерии и надстройки за камиони. След Втората световна война "Икарус" става най-големият производител на автобуси за страните от бившия социалистически лагер: в най-доброто си време произвежда до 12 000 автобуса годишно - това е много голямо количество.
Просперитетът завършва с разпадането на СССР. Икарус продължава дейността си до 1999 г., когато френската група Irisbus го купува. Французите обаче не успяха да поправят ситуацията и през 2003 г. заводът беше затворен поради нерентабилност.
Най-популярните Ikarus са познатите автобуси от серия 200.
За близо 40-те години вярна служба по булевардите и улиците на София и други големи наши градове, автобусите "Икарус" се превърнаха в символ на градския ни транспорт.
Последните модели от тези автобуси бяха изведени от редовна експлоатация в София при доставката на новите "MAN Lion's City" през 2014 г. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!
Най-популярните Ikarus автобуси от серия 200