На автосалона в Лос Анджелис се състоя световната премиера на четвъртото поколение на компактния модел Mazda 3 във варианти хечбек с 5 врати и седан. В Европа новият японски модел ще бъде представен на изложението в Женева през март.
поколение на Mazda 3 е изградено на новата платформа, наречена Skyactiv-Vehicle Architecture и ще се предлага с изцяло нов революционен бензинов двигател. Дизайнът е повлиян от прототипа KAI Concept, представен през 2017 г. в Токио.
Първи официални СКИЦИ на новата Mazda 3
Още на пръв поглед новата Mazda 3 пленява с агресивния си дизайн и страстния червен цвят във варианта хечбек, а седанът се отличава с елегантни линии, хармонични пропорции и престижно излъчване.
Най-смелите детайли в каросерията са издълженият капак на двигателя и огромната агресивна решетка отпред в стила на новите модели Mazda 6 и CX-5. Предният капак и броните са изработени от материали, които абсорбират енергията на удара, за да може при евентуален сблъсък с пешеходец нараняванията да са по-леки.
Салонът на новата Mazda 3 е с изцяло ново оформление, като запазва изчистената и интуитивна подредба на уредите, но се отличава с ориентирано към водача табло. За пътниците отпред се предлага по-дълъг ход на регулиране на седалките, а воланът се настройва в широки интервали по височина и в дълбочина.
На върха на централната конзола е поставен 8,8-инчов цветен сензорен екран, а броят на бутоните е намален. Специално внимание е обърнато на озвучаването във всички версии, като в най-високото ниво аудиосистемата отново е на BOSE. В салона на новата Mazda 3 е значително по-тихо, благодарение на подобрената шумоизолация и новостите в шасито и ходовата част.
Първоначално новата Mazda 3 ще се предлага с познатите бензинови двигатели Skyactiv-G с обем 1,5 и 2,0 литра. За Европа ще се предлага и новият турбодизелов агрегат Skyactiv-D с обем 1,8 литра. Скоростните кутии са 6-степенна механична или 6-степенна автоматична.
От юни месец 2019 г. новата Mazda 3 ще се предлага с изцяло нов бензинов двигател, наречен Skyactiv-X, без запалителна свещ, работещ на принципа на дизелов агрегат. При новия бензинов мотор горивната смес се възпламенява не чрез искра от свещ, а чрез компресия, както е при дизеловите агрегати. През следващите години японците ще използват новия двигател в почти цялата си гама, тъй като според първите тестове той е с 30% по-икономичен.
Новата Mazda 3 може да се поръча с нова система за задвижване на четирите колела 4х4, при която има сериозно намаляване на загубите на въртящ момент. Системата прецизно дозира тягата към предните и задните колела, а със спирачни импулси към вътрешните на завоя колела се подпомага по-прецизното следване на кривата на завоите.
Новата Mazda 3 предлага множество системи за асистенция на водача, като например асистентът за полуавтономно движение, който отменя водача в трафика на задръстванията, поемайки контрол над газта, спирачката и волана. Новият модел е оборудван със система, улесняваща преминаването през кръстовища, която предупреждава за приближаващи коли в условията на лоша видимост. За първи път новата Mazda 3 ще предлага и въздушни възглавници за коленете на водача.