Audi вече има два електрически автомобила: кросоувърите e-tron и e-tron Sportback. Сега семейството е попълнено със спортния седан e-tron GT.
Новата кола почти точно копира едноименния концептуален автомобил от 2018 година. Електрическият седан е изграден в корпоративния стил на Audi, но когато се гледа към него в профил, няма да е възможно да се измъкнете от усещането за дежавю.
Работата е там, че e-tron GT е построен на платформата J1 на Porsche Taycan и сходството на пропорциите и формите на корпуса е поразително.
Новото Audi има точно същото междуосие - 2900 мм. Но по отношение на общата дължина електрическата кола на Audi е с 26 мм по-голяма от Porsche Taycan, тоест дължината й е 4989 мм. Забележително е, че каросерията е малко по-малко обтекаема: коефициентът на аеродинамичното съпротивление е 0,24 вместо 0,22 за "оригинала".
Електромобилът е представен в две версии: e-tron GT и RS e-tron GT. И в двата случая се използват два електродвигателя и задвижване на четирите колела. Общата мощност на стандартния E-tron GT е 476 конски сили. Мощността може да се промени до 530 конски сили и 640 Nm при активиране на Launch control (такава мощност е достъпна само за 2,5 секунди) Въртящият момент е 630 Nm , ускорението от 0 до 100 км / ч отнема 4,1 секунди, максималната скорост е 245 км / ч.
Audi RS e-tron GT ще е топ изпълнението на моделната линия с обща мощност от 598 к.с. и 830 Nm. Ускорението от 0 до 100 км / ч отнема само 3,3 секунди. Максималната скорост е ограничена до 255 км / ч.
Публикуваха първите шпионски СНИМКИ на новия Audi A8
Моделът RS e-tron GT използва същия двигател отпред, докато отзад вече има 456 к.с. В резултат на това "спринтът" от 0-100 км / ч на електрическата кола е за 3,3 секунди, максималната скорост - 250 км / ч.
Независимо от версията, на електромобила се инсталира батерия с капацитет 93 kWh (налични от тях са само 85 kWh). Пробегът след зареждане е 487 км за e-tron GT и 472 км за RS e-tron GT (цикъл WLTP).
Бясна драг битка между Audi, BMW и Alfa Romeo ВИДЕО
За Audi e-tron GT могат да се поръчат матрични светодиодни фарове и лазерни дълги светлини, автоматично паркиране, адаптивен круиз контрол и адаптивно окачване (включени в базовото оборудване на версията RS).
В Германия новият електромобил струва от 99 800 евро, RS - 138 200 евро. Пускането на електрическия автомобил вече е започнало: машината се сглобява в Германия от декември 2020 г. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!