Експерт говори за уязвимостите на използваната Toyota RAV4. Всички модели на Toyota са известни със своята надеждност и RAV4 не е изключение, особено четвъртото поколение (2012-2019 г.). Собствениците често отбелязват, че за пробег от 110 хиляди км са сменени само консумативите.
Цените на такива кросоувъри варират около 30 000 лева. Основните оплаквания: мека, склонна към отлюспване боя, лоша шумоизолация и твърдо окачване.
Бензиновите двигатели 3ZR-FE 2.0 и 2AR-FE 2.5 са надеждни, по-сериозните ремонти започват след 150-200 хиляди км. Помпата може да се повреди на 60-80 хиляди км, но обикновено изкарва повече от 120 хиляди км.
Дизелът 2AD-FTV 2.2 е по-малко надежден, проблемите могат да започнат още преди 100 хиляди км поради въглеродни отлагания и замърсяване. Задръстват се EGR клапанът и филтърът за твърди частици.
Хидравличната автоматична скоростна кутия U760E и U660E може да издържи 180-250 хиляди км с нормална поддръжка. Ръчната трансмисия също е много устойчива - съединителят издържа най-малко 120 хиляди км.
Но вариаторът K111-112 CVT (с двигател 2.0) често трябва да бъде сменян изцяло след 150 хиляди км, въпреки че има малко оплаквания при нисък пробег. В същото време не можете да наречете CVT ненадежден, той просто така е измислен.
Експертно мнение
– Toyota RAV4 е автомобил, който може да бъде взет с пробег от 150-200 хиляди км. Все пак ще се наложи да извършите някакви ремонти, но очаквано скрити проблеми, които да ви чакат в засада, не би трябвало да има.
Все пак правим уговорка - става дума за версиите без вариатор. Дизелът е по-добре да се избягва - неговият ресурс не е по-висок от този на бензиновите двигатели, а поддръжката е сериозно ограничена. Най-добрият избор е бензинов двигател 2.0 с ръчна скоростна кутия или бензинов 2.5 двигател с автоматик.