Toyota Sera: Малък McLaren за малко пари

https://auto.blitz.bg/vtora-raka/toyota-sera-malk-mclaren-za-malko-pari Auto.blitz.bg
Toyota Sera: Малък McLaren за малко пари

Винаги сте си мечтали за McLaren F1, но карате стара германска нафтова печка? Обичайте екзотиката, но смятате, че не са за нашите пътища? Не вярвате, че евтина малолитражка може да бъде впечатляваща? На всичките тези въпроси има само един отговор - Toyota Sera.

Image result for toyota sera

"Минавах покрай нея всеки ден. В края на краищата ние взехме Sera - в онзи момент и започна разработката на дизайна", Гордън Мюрей, дизайнер на McLaren F1.

Както се вижда, само един цитат е достатъчен да купите тази кола и никога повече да не я продадете - още повече, че такива са произведени доста малко, само 16 000. Каросерията е от епохата на биодизайна, огромна стъклена площ - жестоко изглеждащи врати в стил "крило на пеперуда", отварящи се нагоре и напред заедно с част от тавана. Стъклата са прекалено, прекалено много: огънатите панели съставляват цялата горна част на вратите и покрива, а задната врата - това е централният стъклен похлупак, покриващ багажното отделение. 

При това техническата част на автомобила е пълна противоположност на неговата уникална външност: Sera е банална малолитражка, деляща база с моделите Paseo и Starlet. На практика това означава, че вие ще получите 1,5-литров мотор 5E-FHE със 110 конски сили, а към него и четиристепенна автоматична скоростна кутия A242L, която, трябва да се отбележи, че е изключително надеждна. Двигателят разполага с 16 клапана, обикновен инжекцион и индивидуални модули за запалване на всяка свещ. Скоростната кутия може направо да бъде определена като "желязна": при условие, че своевременно сменяте маслото първите 200 000 изминали километра за нея са само пробега до първото техническо обслужване, когато трябва да поверите състоянието на хидротрансформатора и маслената помпа, а при добро обслужване кутията на практика е вечна.

    

Картината се завършва от окачването, спирачната система и кормилната уредба, които са унифицирани с Toyota Paseo и Starlet, което означава сравнително прост живот без изненади във вида на издирване на уникални части или подбор на детайли "с рулетка".  

Автомобилът на снимките е произведен през 1990 година. Това означава, че колата е от първата си генерация (Phase I) и в нея няма, например, въздушни възглавници, подсилващи греди във вратите и триточкови колани, а също и опции като аудиосистемата Super Live Surround Sound - 10 говорителя, които са били разхвърляни навсякъде из салона, включително и на кората на багажника. Дали това е плюс или минус, е според въпрос: въпреки това, че обслужването на колата няма да ви разори, издирването на дребните малки специфични части може да изисква сериозни усилия и средства от ваша страна.  

Трябва ли да се купи Sera? Еднозначно не, в случай, че сте начинаещ шофьор, който търси кола, за да се учи на нея: да се намерят части за каросерията и стъклата за този хечбек ще е катастрофално сложно, а и цената им ще се измерва в части от цената на самата кола. В добавка, Sera е била произвеждана само за вътрешния японски пазар, така че кола с ляв волан просто не съществува.  

Но ако вие сте цените на екзотиката, на автентичното, и сте готови за трудното, а също и разбирате с какво ще се сблъскате в процеса на владеене на тази машина, цената между 5 000 и 10 000 долара (в зависимост от състоянието) е оправдана. Основното е "да не плащате данък обществено мнение", което смята, че "индивидуалността е празна гъзария". Sera е самото въплъщение на индивидуалността. 

Тя няма да има нужда от тунинг, просто трябва да я запазите за историята.  

Горещи

Коментирай
1 Коментара
ха ха
преди 6 години

Каква тойота, та това е напудрена мазда мх3, тойота нямат заслуга за дизайна, а за напудрянето.

Откажи