Просторни и надеждни – 3 автомобила на старо за около 15 000 лева

  • 15.04.2024 9:46 /
  • 61992 /
  • 0
Просторни и надеждни – 3 автомобила на старо за около 15 000 лева

Експерт проучи вторичния пазар и посочи най-добрите семейни автомобили. Намирането на добра и надеждна кола с по-малко от 15 000 лева в джоба става все по- трудно. Особено ако имате нужда от автомобил не само за себе си , но и за цялото семейство .

Нашата селекция включва три варианта с различни типове каросерия, които с правилния подход ще служат дълго време.​ Ще ви кажем какво да търсите и какви са недостатъците на всеки модел .

Шкода Октавия

Второто поколение Skoda Octavia е много просторна кола. Особено учудва с огромния си багажник. Но цената на колата е с 10-15 % по-висока от аналозите. Следователно за около 15 000 хиляди можете да намерите второ поколение Octavia ( A 5) от последните години на производство (2012-2013 ).

Боята е висококачествена. С напредване на възрастта фаровете ви започват да потъмняват.

Повечето автомобили са оборудвани с атмосферен двигател BSE 1.6 с мощност 102 к.с. с . И това е най-добрият вариант. Динамиката на този двигател не може да се нарече изключителна, но надеждността е отлична. Основното нещо е да не забравяте да смените ангренажния ремък на всеки 90 хиляди км . И е по-добре да направите това във всеки случай след покупката , защото ако ремъкът се скъса, клапаните на двигателя ще се огънат .

Интериорът е с много високо качество и дълго време запазва представителния си вид. Само воланът със селектора на автоматичната скоростна кутия може да се полира след 150-160 хиляди км.

По -добре е да избягвате други двигатели, включително турбо двигатели от поколението EA 111, въпреки че тяхната динамика е много по- забавна. Най- надеждните скоростни кутии са ръчни и шестстепенни автоматични Aisin TF -60 SN. Роботът DSG се среща само с турбо двигатели.

Първите части, които влизат в шасито и се повреждат на 100-120 хил. км, са втулките и стабилизаторите. Лагерите на колелата и предните сферични шарнири издържат малко повече. Последните се сменят отделно.

Шевролет Круз

Chevrolet Cruze ще бъде година - две по- млад от Octavia. Голямото предимство на автомобила е , че има и трите вида каросерия.​​ Най - удобен и практичен е комбито. Най- надеждните агрегати са естествено атмосферните Ecotec с обеми от 1,6 и 1,8 литра. С най-новия двигател Круз се движи доста добре.

Боята не е качествена и се изтрива бързо. С течение на времето броните могат да увиснат.

Болест при колата чукането на зъбните колела на фазорегулатора. Това може да се лекува или чрез смяна на електромагнитните клапани, или чрез смяна на самите зъбни колела. Обикновено тракането се появява след 100 хиляди км. Но е по-добре да избягвате 1.4 турбо двигателя !

Довършителните материали се износват бързо. С течение на времето могат да възникнат трудности с климатичния контрол.

И двете скоростни кутии имат общ проблем - теч на семеринги на полуоска. Не забравяйте да проверите кутията за течове. До 2013 година автомата на GM имаше проблеми с прегряването, но след това той бе отстранен. Кутията е чувствителна и към качеството на маслото. Трябва да се сменя на всеки 40 хиляди км .

Тойота Авенсис

Най-старият в селекцията е Toyota Avensis T 250. За въпросните пари можете да закупите бройка, произведена след 2008 г. Този модел е не само просторен , но и със значителна безопасност.

Версиите с двигател 1.8 е добре да се избягват . И изборът трябва да бъде атмосферният 2AZ - FSE (2,4 литра, 163 к.с.).

Avensis бързо губи добрия си външен вид поради тънката боя. Но не очаквайте корозия.

Този двигател наистина няма слаби места и дори изгаряния на масло могат да се появят само след 220-250 хиляди км.

С този двигател е монтирана петстепенна автоматична трансмисия ( други двигатели са оборудвани с 4- степенни автоматични трансмисии ). Но е по-добре да избягвате ръчна скоростна кутия. Още след 150 хиляди км се появяват трудности с включването на нечетни предавки. Смяната на съединителя решава проблема, но временно .

Ожулвания по волана се появяват след 150 хиляди км. Но интериорът все още е с по-добро качество от по-голямата сестра Camry.

Преди 200 хил. км няма да са необходими сериозни намеси в ходовата част . При този пробег лагерите на предните колела и амортисьорите може да изискват подмяна. Втулките на стабилизатора издържат около 100 хиляди км.

Заключение

За съжаление, сега , с около 15 000 лева, можете да разчитате само на употребявани автомобили. Всеки от автомобилите, представен в нашата селекция, дори и остарял, може да служи дълго време на вас и вашето семейство. В почти всички случаи обаче е важен не само самият модел, но и неговата версия.

 

КОМЕНТИРАЙ