Голям бизнес седан за под 30 000 лева? Има 4 варианта

https://auto.blitz.bg/vtora-raka/golyam-biznes-sedan-za-pod-30-000-leva-ima-4-varianta Auto.blitz.bg
Голям бизнес седан за под 30 000 лева? Има 4 варианта

Експерт изброи четири бизнес седана за под 30 000 лева, които той определя като отлични. Що за автомобили са това? Едно време бизнес седаните от масовите марки струваха около 30 000 лева.​​ Но сега с тази сума можете да разчитате само на употребявани автомобили. Възможно ли е да се намери приличен екземпляр за тези пари ?

Нашата селекция включва четири много добри опции. Ще ви кажем какво да търсите, кои версии да закупите и какво очаква собствениците на тези модели в бъдеще.

Мазда 6

С течение на времето моторчетата за сгъване на огледалата и сензорите за паркиране се повреждат- не забравяйте да проверите тяхната функционалност.

За сумата до 30 000 лева можете да си купите десетгодишна Mazda 6 с 2-литров двигател. Версиите с двигател 2.5 са малко по-скъпи. Така че най-вероятно за въпросните пари ще има двулитров бензинов двигател Skyactiv под капака. Въпреки технологията, агрегатът се оказа надежден.

Той почти няма слаби места. Освен ако след 150 хиляди км капакът на клапана или сензорът за синхронизация на клапана може да започнат да сълзят. Също така си струва да смените ангренажния ремък заедно с ролките веднага след покупката. Благодарение на системата старт-стоп, те са подложени на допълнително напрежение.

Също така си струва да запомните, че запалителните свещи за Skyactiv са няколко пъти по-скъпи, но не трябва да вземате по-евтини - те няма да издържат на режим старт-стоп.

Шестстепенната автоматична скоростна кутия е надеждна и случаите на основен ремонт до 200 хиляди км са редки.

След 150-160 хиляди км компресорът на климатика може да се повреди. Проверете работата на климатроника.

При шасито първи отказват сферичните шарнири на предните носачи. Сменят се само заедно с лостовете. Също така си струва да слушате лагерите на предните колела. Освен това рядко изминават повече от 150 хил. км.

Kia Optima

Хромираните декоративни елементи първи губят блясъка си. Четвъртото поколение Kia Optima ( JF ) ще бъде по-младо за същите пари - 2017-2018. С голяма степен на вероятност под капака ще има атмосферен двулитров двигател с мощност 150 к.с.

За съжаление съществува риск от разрушаване на конвертора и частици от него да попаднат в цилиндрите, което причинява надраскване по стените. Така че диагностиката с ендоскоп е много желателна.

Има възможност за намиране на автомобил с 2.4 двигател с директно впръскване. Слабото му място е горивната инжекционна помпа, както и бързото образуване на въглеродни отлагания върху всмукателните клапани, което е характерно за всеки „директен“ двигател.

Материалите се държат сравнително добре. Но тапицерията на седалката на водача бързо губи формата си.

Няма проблеми с шестстепенната автоматична скоростна кутия - тя е надеждна.​ Шасито на Optima се оказва здраво - дори стабилизаторите издържат 100 хиляди км.​ Но трябва да проверите състоянието на предните спирачни дискове. Ресурсът им е наполовина по- малък.

Toyota Camry

По време на проверката не забравяйте да проверите качулката и капака на багажника - там може да се появи корозия.

Toyota Camry отдавна се е превърнала в стандарт за надеждност и поколението V50 не е изключение. Това се отразява и на цената, защото Camry в нашата селекция е най-старата (2012-2013). Хубаво е, че наследява надеждността на своя предшественик. Но тя има някои проблеми .

Това не се отнася за двигателите. Базовият двулитров атмосферен двигател може и да не осигурява добра динамика, но надеждността му е легендарна. Единственото което трябва да се провери е здравината на семерингите на коляновия вал.

Вътрешните материали не са от най-устойчивите на износване. Бързо се появяват скърцания.

При по-стар двигател, ремъчната шайба с изпреварващия съединител на генератора понякога блокира. Струва си да се провери дали е сменена с модернизирана такава. На колата с автомат, работеща с този двигател, трябва да се обърне специално внимание. Ако той вече е ремонтирана, тогава е по-добре да изберете тази опция. Случаите на основен ремонт на тази кутия в автомобили преди рестайлинга не са необичайни и е по-добре, ако това е направено преди вас.

Ford Mondeo

Устойчивостта на корозия и качеството на боята са отлични. Единственото слабо място са ъглите на капака на багажника, където боята се изтрива от контакт с бронята.

Ford Mondeo е недооценен седан. Това е много приличен автомобил с добра надеждност. Слабото място може да се нарече динамиката с базовия атмосферен 2.5 -литров двигател (150 к.с.). Но от гледна точка на надеждността този двигател е добър.

Ресурсът му е не по-малко от 400 хиляди км, но при определени условия. На всеки 100 хиляди км трябва да се регулират хлабините на клапаните, тъй като няма хидравлични компенсатори. Също така на всеки 50-60 хиляди км е необходимо да почистите блока на дроселната клапа.

Горната облицовка на предния панел близо до предното стъкло може да се деформира с времето.

Автоматичната скоростна кутия 6 F 35 като цяло е надеждна и може да издържи повече от 300 хиляди км без проблеми. Но това е възможно при редовна смяна на маслото веднъж на всеки 45 хиляди км. Вярно е, че след 140-150 хиляди км селекторното задвижване може да се повреди. Също така си струва да проверите кутията отдолу за течове - маслените уплътнения също могат да поддадат след 150 хиляди км.

За въпросната сума е напълно възможно да се намери приличен седан от бизнес класа . И въпреки че всеки от нашите коли четири може да е загубила част от лака си, тяхната надеждност не трябва да се поставя под въпрос. 

Въпреки това, все пак има риск да попаднете на бивш таксиметров шофьор. Това важи особено за Optima и Camry. Така че, ако колата не разполага с чиста сервизна история, по-добре е да я заобиколите.

Горещи

Коментирай