Малките коли са отлична инвестиция, ако търсите евтин, икономичен модел. Малките коли са най-подходящи за големите градове – идеални са за паркиране и маневриране.
Експертите публикуваха класация на най-добрите малки автомобили, които показаха отлични резултати при тестови шофиране. Те демонстрират атрактивно съотношение цена-качество и представляват достойна конкуренция на автомобилния пазар.
Фиат Панда
Fiat е овладял най-добре изкуството да прави малки автомобили. Можем да кажем, че Fiat определя тенденциите в тази категория. Малките модели се отличават с качество и стил в сегмент, където невзрачните квадратни кутии са по-често срещани. Автомобилът е с мощност от 100 к.с., но ситуацията е подобрена благодарение на интелигентен бодикит и тънки лети джанти. Лекият 1,4-литров двигател е много мощен, а стегнатата шестстепенна скоростна кутия прави Panda лесна за шофиране по пътя.
Тойота IQ
Toyota IQ е наистина иновативен автомобил. Това е модел, който ще бъде наистина умна инвестиция. Колата дори беше малко по-напред от времето си, когато влезе в продажба през 2008 г. Мощността идва от надежден трицилиндров двигател. Основните предимства на Toyota IQ са качество, ефективност и нисък разход на гориво.
Рено Клио RS
Оригиналното Renault Clio RS може да претендира за титлата най-добър компактен автомобил. Clio се задвижва от 2,0-литров 16V двигател, произвеждащ 172 к.с. с. Това е достатъчно, за да ускори до 100 км/ч за около седем секунди. Автомобилът развива максимална скорост от 225 км/ч. Благодарение на своите широки гуми, спортно окачване и алуминиеви джанти, Renault Clio има перфектната пъргавина. Развитието на модела дойде бързо и ефективно, кулминирайки с 182 Trophy с амортисьори Ohlins, който изведе Clio на съвсем ново ниво.
Форд-Спортка
Ford-Sportka по едно време буквално разтърси пазара на суперминитата. Той беше пуснат в продажба през 1996 г. С механиката на MK3 Fiesta, скрита под впечатляващия дизайн New Edge на Ford, Ford-Sportka имаше малка конкуренция. Ford-Sportka показа контрол и уравновесеност за разлика от всяко друго супермини от 90-те години. Единственият недостатък беше не много надеждният 1,3-литров двигател. Ford решава проблема с двигателя, като го заменя с 1,6-литров агрегат, който произвежда 50% повече мощност и намалява времето за ускорение 0-100 км/ч до десет секунди. Но най-добрите промени идват в шасито, с по-ниско окачване, по-твърди стабилизатори и допълнителни носачи.
David Brown Automotive Mini Remastered
Шофьорите с ограничен бюджет вероятно няма да вземат предвид David Brown Automotive Mini, който струва повече от $120 000. DBA подобрява класическата форма на Mini, като добавя стилен стил, големи колела и фин комплект за тяло в изцяло нова OEM++ кожа. Интериорът е оборудван със скъпа тапицерия и екран за инфотейнмънт Apple CarPlay и Android Auto. DBA преработи 1275-кубиковата A-серия до 1.4, произвеждаща 125 к.с., което означава, че това 700-килограмово супермини може да ускори от 0-100 км/ч за около седем секунди.
Volkswagen Up GTI
Експерти казват, че Volkswagen Up GTI се е превърнал в глътка свеж въздух на мини пазара. Volkswagen получи висококачествен бодикит и алуминиеви джанти. Фолксваген е оборудвал интериора със седалки от тартан и скоростен лост във формата на топка за голф. Up GTI е доста бърз. Неговият трицилиндров двигател с турбокомпресор има прилична средна мощност.
Ауди-А2
В желанието си да добави стил към супермини сегмента, Audi даде на A2 алуминиево шаси с пространствена рамка, което означаваше, че някои версии тежаха под 900 кг - не е лошо за супермини с пет врати, което може да побере четирима възрастни с относителен комфорт. A2 е страхотен за каране. Предлага се с интересен двуцилиндров турбодизел или по-конвенционален четирицилиндров бензинов двигател.
Фиат Панда 4х4
Това е втората Fiat Panda в този списък. Автомобилът компенсира някои недостатъци с ниско тегло и маневреност. 4x4 Panda съществува от 1983 г., но експертите предпочитат двуцилиндровия модел TwinAir. Въпреки това, ако очаквате отлична икономия на гориво, най-добре е да пропуснете този модел. Икономията определено не е за това.
Мерцедес А класа
Mercedes A-Class ще бъде запомнен завинаги със съдбовното си представяне в шведския тест, където демонстрира тревожна склонност към преобръщане по време на маневри за избягване с висока скорост. Добавянето на по-широки гуми, по-ниско окачване и ESP даде на шасито нова стабилност.
Renaultsport Twingo
Майсторството на Renaultsport с шасито с предно задвижване е легендарно. Мощността идва от 1,6-литров 16-волтов двигател, произвеждащ 133 конски сили. Автомобилът показа високи оценки за надеждност.