Експерт проучи всички проблеми на Peugeot Partner 2002-2022 моделни години. По ходова част и агрегати „петата версия” на Peugeot Partner е роднина на Peugeot 308/Citroen C4. Има и дизайнерски близнаци: Citroen Berlingo, Opel ComboE.
Има товарна версия и пътнически компактен ван. Има достатъчно много бройки от последните на вторичния пазар; те са обозначени като Partner Tepee („Teepee“). Възможна е седемместна кабина.
Направени са два рестайлинга (2012, 2015). Произвеждан в Испания до 2018 г. Пътническата версия беше наречена Partner Crossway - и имаше увеличен пътен просвет до 175 mm (основен - 141–150 mm).
Предимства
Разумна цена.
Просторен и удобен интериор с широки възможности за трансформация.
Гигантско багажно отделение.
Отлична видимост.
недостатъци
Каросерията има посредствена устойчивост на корозия.
Парното и климатикът не са достатъчно ефективни.
Лоша звукоизолация.
Ниско ниво на сигурност.
Двигатели
По-младият двигател TU3A 1.4 (75 к.с.) е използван до 2011 г. и само с ръчна скоростна кутия. Много прост и непретенциозен - ремонтите обикновено се свеждат до промиване на дросела и смяна на уплътненията на клапаните.
Лъвският пай от колите са с 1.6 бензинов двигател (120 к.с.) от небезизвестното семейство EP6. Дори VTi с атмосферно пълнене има много въпроси, като се започне с бързото разтягане на веригата за синхронизация.
По-нататък по веригата времето на клапана се измества, което води до стартиране на горене на масло и засядане на вакуумната помпа. Чуплива водна помпа и термостат са причините за прегряване и механични повреди. Агрегатът е модернизиран и през 2011 г. е приведен в прилично състояние (индекс EP6C), като са сменени слабите компоненти - верига, обтегач, всички помпи, термостат и др. Освен това модернизирани части могат да бъдат инсталирани на старата версия на двигателя.
Така колата става много по-добре, но високото топлинно натоварване не изчезва, експлоатационният живот не надвишава 250 хиляди км, AI-92 е противопоказен. Опитите за инсталиране на "газова" на EP6, като правило, генерират „грешка на двигателя“. Моторът еостава твърде сложен и нервен.
Има и бензинов TU5JP4 1.6 (90 к.с.) с чугунен блок и задвижване с ангренажен ремък. Значително по-спокоен и упорит, въпреки че няма да получите никаква динамика. Неговата модернизирана версия EC5 (115 к.с.) с фазов превключвател се използва при версията Crossway.
Алтернатива е дизелов двигател от серията DV6 1.6 (90 к.с.). Взискателен към качеството на горивото и маслото, но много надежден. Ако течовете се отстранят своевременно и се премахнат замърсяванията, той може да измине 500 хил. км.
Скоростни кутии
Автоматът се появи само на руската версия на Crossway - шестстепенна Aisin. Комбинацията е много рядка и скъпа, но с двигателя EC5 е прилична по отношение на цялостната надеждност.
Като цяло Партньорът разчита само на механични скоростни кутии от няколко типа, те лесно издържат 200 хиляди км. Има само въпроси относно живота на освобождаващия лагер за някои по-късни модификации.
Оперативни проблеми
Окачването е много здраво и издръжливо. Няма оплаквания и относно управлението. Въпреки че стабилизаторните носачи и втулките на кормилната рейка не издържат на неравни пътища, това е норма.
Няма оплаквания за системни повреди, както и оплаквания за чести незначителни повреди (с изключение на тези, свързани с двигателя EP6). Резултатите от естественото износване в различни области се появяват след 150–180 хиляди км, като се започне от електрическата част.
Плъзгащите се задни врати често замръзват през зимата.
Euro NCAP: 2014 г. – три звезди. Шофьор/пътник – 56%, дете – 74%, пешеходец – 63%, асистиращи системи за безопасност – 48%
Най-популярната оферта за резервни части: ръчна скоростна кутия Partner 1.6D
Оптимален избор: Partner 1.6D ръчна трансмисия или 1.6 (115 к.с.) автоматична трансмисия
За същите пари: Peugeot 2008, Renault Kangoo, Skoda Roomster