Когато избирате SUV, трябва да обърнете внимание на проходимостта, по-специално на пътния просвет, ъглите на влизане и излизане и системата за задвижване на четирите колела. За да преодолеете трудни пътни условия, ще ви е необходим и мощен двигател.
Дори извън пътя е важно да се чувствате комфортно и надеждно, така че съвременните системи за безопасност са задължителни за този сегмент. Експертите на TopGear са съставили рейтинг на най-добрите SUV на пазара.
Ленд Роувър Дефендър 110
Производителят се е фокусирал върху по-практичната версия с дълго междуосие 110 за пътници, но можете да имате и късо междуосие с три врати - 90. Има и plug-in хибрид с малък електрически пробег.
Шасито е напълно нов алуминиев монокок, а не старата рамкова конструкция. Defender 110 се предлага стандартно и с въздушно окачване, което увеличава офроуд просвета. Land Rover има 5-литров V8 с компресор както при 90, така и при 110 модела.
Тойота Ленд Крузър
Това все още е "традиционен" 4x4, който използва рамково шаси. Работи на дизел, все още има заключващи се диференциали и скоростна кутия с ниски предавки. Но подобно на Mercedes G-Class, той използва предно окачване с две рамена като Ford Bronco, предната стабилизираща щанга може да се отдели, за да се подобри завъртането на оста.
Следващата година Toyota ще представи 48V мека хибридна функция, а на някои пазари 250 ще се предлага от пускането си с 2,4-литров бензинов двигател с турбокомпресор, съчетан с пълна хибридна система. Европейският пазар ще получи модернизиран 2,8-литров четирицилиндров турбодизел от Hilux, развиващ 201 к.с.
Той е съчетан с нова осемстепенна автоматична скоростна кутия, която е много по-чувствителна, по-бърза и по-послушна от предишната шестстепенна трансмисия. Има и централен сензорен екран (8,0 или 12,3 инча в зависимост от нивото на спецификацията), както и гласов асистент и системи за подпомагане на водача.
Мерцедес Бенц G-класа
И други луксозни SUV могат да излизат извън пътя, но G остава ангажиран както с естетиката, така и с възможностите. Това е петместен луксозен SUV, който все още има пълен набор от блокировки на диференциала (предни, средни и централни).
Има нов шестцилиндров G500 (заместващ по-мързеливия V8), G63 с ново окачване и наистина невероятна динамика, G450d разполага с дизелов двигател и 48-волтова хибридна система. Новият G580 има EQ технология - изцяло електрическият G-Wagen.
Автомобилът е актуализиран в цялата гама, с приличен нов сензорен екран MBUX в средата на арматурното табло. G-Wagen никога няма да бъде модел за ефективност, но е надежден и висококачествен избор.
Форд Рейнджър
Това е второто поколение на Ford Ranger и е най-популярният пикап в Обединеното кралство и Европа. Струва си да се отбележи, че новите Ford Ranger и VW Amarok са по същество еднакви благодарение на сътрудничеството между двете марки. Отпред Ford Ranger получи нова решетка и C-clamp LED фарове (за първи път), докато по-широките арки на колелата подобриха стабилността.
Вътре в кабината доминира нов 10,1-инчов или 12-инчов централен сензорен екран във вертикална ориентация, като получава най-новата информационно-развлекателна система Ford SYNC 4.
Ranger се предлага с два 2-литрови турбодизелови двигателя със 168 или 202 к.с., нов 3-литров V6 дизелов двигател с двойно турбокомпресор с мощност 237 к.с.
Междувременно първоначалният 2-литров турбодизел получава шестстепенна ръчна скоростна кутия, а вариантът с висока мощност и V6 получава 10-степенна автоматична скоростна кутия.