Mercedes-AM G C 43 4Matic - новият германски шедьовър

https://auto.blitz.bg/test-drive/mercedes-am-g-c-43-4matic-noviyat-germanski-shedovr Auto.blitz.bg
Mercedes-AM G C 43 4Matic - новият германски шедьовър

Автомобилите Mercedes-Benz могат да развълнуват всеки, който има бензин в кръвта и обича да шофира за удоволствие. И ако германският гигант конструира дизелови автомобили за комфортно и икономично пътуване, спортното подразделение AMG създава коли за удоволствие.

С тях не е задължително да пътувате към определена дестинация – достатъчно е само да седнете зад волана, да настъпите газта и да се понесете като хала по пътищата, без цел и посока, единствено за да се наслаждавате на колата.

И макар през последните години Mercedes-AMG да се асоциира основно с мощните лимузини и спортните кросоувъри, един от най-вълнуващите за шофиране модел е спортното купе с две врати на обновения C-Class, носещ името Mercedes-AMG C 43 4Matic. Мощното купе с две врати и четири места е променено както технически, така и визуално. Моделът е получил нови светлини и брони, а също и модифициран интериор с по-богато оборудване, включващо детайли от флагманския седан S-Class. За C-Class се предлагат и съвременни активни системи и асистенти за шофиране.

Външният вид на купето Mercedes-AMG C 43 4Matic е много по-изразителен и още по-силно идентифицира новия модел като член на семейството AMG. В екстериора се отличават новата радиаторна решетка AMG с двойни ламели в матирано иридиево сребро и мускулеста предна броня, както и мощно изпъкнали напред елементи.

Алуминиевите джанти AMG с оптимизирана аеродинамика помагат за подобряване на въздушния поток около колелата и увеличават ефективността. Инженерите са постигнали оптимална комбинация от аеродинамика, ниско тегло и охлаждане на спирачките, както и максимална производителност и по-нисък разход на гориво.

В интериора новия Mercedes-AMG C 43 4Matic прави впечатление новият цифров приборен панел за управление с характерните дисплеи за AMG и новият волан със сензорни бутони. Новото дигитално арматурно табло в режим Supersport показва силата на земното ускорение G, налягането в турбокомпресора и функция за хронометър.

Колата вече може да се движи полуавтономно, благодарение на модернизираната система Distronic, която с помощта на навигацията може да намалява скоростта преди кръстовища и остри завои например. Системата за поддържане на лентата задържа колата в платното, ако водачът случайно задреме, а асистентът за смяна на лентата алармира със звуков и светлинен сигнал, ако в сляпата зона има друга кола.

Новото купе Mercedes-AMG C 43 4Matic е истински шедьовър на германската инженерна мисъл. Под предния капак на спортния модел е поставен 3,0-литров V6 битурбо бензинов двигател, който вече осигурява 390 к.с. при 6100 об/мин. Високата мощност се осигурява от индивидуални големи турбокомпресори и налягане от 1,1 бара.

Инсталирани до двигателя, двата турбокомпресора са особено спонтанни в своите реакции. Максималният въртящ момент от 520 Нм е наличен в широкия диапазон от 2500 до 5000 оборота в минута. При настъпване на газта спортното купе C 43 4Matic се изстрелва като куршум напред, като ускорява от 0 до 100 км/ч за фантастичните 4,7 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 250 км/ч.

Двигателят е съчетан с бързо реагиращата 9-степенна автоматична скоростна кутия AMG Speedshift TCT 9G, създадена специално за динамично шофиране. Трансмисията използва софтуер, за да постигне най-краткото време за превключване. Все пак водачът може да сменя предавките с помощта на специални пера на волана.

Въпреки високата мощност на двигателя V6 biturbo, моделът има нисък разход на гориво и вредни емисии. При динамично шофиране консумацията е около 12 л/100 км, при спокойно каране по междуселищен път купето харчи приблизително 8 л/100 км, а в града разходът може да достигне и 13 л/100 км при голям трафик.

Новото купе Mercedes-AMG C 43 4Matic е оборудвано стандартно със системата за задвижване на всички колела AMG Performance 4Matic с функция за разпределение на въртящия момент с предаване към предния спрямо задния мост от 31% до 69%.

Тази конфигурация осигурява отлична динамика на шофиране и по-високо странично ускорение на пътя, както и подобрено сцепление при движение по мокра настилка. Въпреки нископрофилните 18-инчови гуми, мощното купе вози комфортно дори по несъвършените български пътища.

Технически характеристики

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupe

3,0-литров V6-цилиндров битурбо бензинов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия Speedshift

390 к.с. максимална мощност при 6100 об/мин

520 Нм въртящ момент при 2500-5000 об/мин

4,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

9,2 л/100 км среден разход на бензин

212 г/км емисии на СО2

140 540 лева цена на модела

 

auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
TWINGO
преди 5 години

Купувам една бройка,да ходя на работа с нея.Ако не съм у нас,пъхнете я в плик и я мушнете под вратата.Предварително благодаря.

Откажи