Компанията "Макларън" представи своя най-нов спортен автомобил - Elva, който е първият автомобил с открит таван от серията.
Планира се да бъдат произведени общо само 399 бройки, като всяка една от тях ще струва около 1.8 милиона долара.
Компанията се занимава отдавна с конструирането на автомобили за екстремните видове спорт, именно тя притежава най-много дизайнерски и конструкторски разработки по дадената тематика.
Двуместният Elva с открит покрив продължава общата тема на бранда, обещавайки на своите купувачи мощност, уникално задвижване на McLaren със собствено карбоново шаси, както и каросерия без покрив, предно стъкло и странични огледала.
Историята на създаването
Името си това скъпо транспортно средство е получило в резултат на желанието на ръководството на компанията да даде дължимото уважение на моделите на състезателните версии на автомобилите на McLaren Group 7 от 60-те години на миналия век.
По думите на генералния директор на автомобилния производител Майк Флевит, именно тези коли са истинското въплъщение на изобретателския дух на концерна - свръхлеки транспортни средства със средно разположен двигател и най-високо ниво на производителност и динамично съвършенство.
Флевит обещава, че новата Elva ще е уникален и съвременен автомобил, притежаващ тесни връзки с шофьора и елементите по пътя.
Да се возиш с такъв транспорт ще бъде най-голямото удоволствие дори и за най-опитните автомобилисти.
Производителят обещава изключителна производителност за дадения автомобил - само 6.7 секунди ще са необходими за да може колата да ускори до 199 километра в час.
Външният облик
Дизайнът на моделите на McLaren винаги е изумявал със своята уникалност и експресивност, свръхсъвременните автомобили на производителя понякога дори изглеждат като модели от далечното бъдеще.
Elva няма да бъде изключение, нейната занижена предница и ярко изразените особености на предните криле позволяват съществено да се подобри видимостта на шофьора и неговия спътник.
Големите карбонови задни крила се простират от предната част на вратата чак до задната част на колата, височината на сдвоените задни опори се минимизира с помощта на внимателно измислена система за защита от преобръщане.
Новото транспортно средство на McLaren няма покрив, но при това шофьорът може да си поръча ветрово стъкло, а може и просто да надене на главата си шлем и да тръгне на пътешествие.
Допълнителното стъкло по никакъв начин няма да повлияе на външния облик на колата, защото общата конструкция на вратите и кабината предвижда възможността за неговото монтиране.
За този модел са били разработени специално нови седалки с лека карбоновка обвивка, поддържаща главата, раменете и гърба. като визуално се вписва във външния вид на автомобила.
Всичко в името на шофьора
Дизайнерите на компанията твърдят, че дадения модел е създаден да бъде толкова удобен, че опитният автомобилист само след 5 минути шофиране ще поиска да си закупи колата.
Увличането на шофьора в процеса по шофирането се увеличава в пъти, при това той не трябва да доказва на никого своята ексклузивност, това вместо него ще направи колата.
Elva притежава още една новост - активна система за управление на въздуха.
Същността ѝ е следната: въздухът през носовата част на автомобила попада в специални канали, по които влиза в кабината. По този начин се появява своеобразен въздушен балон от топъл въздух, в който шофьорът и пътникът да се чувстват доста комфортно.
При това системата действа само при движение по магистрали с висока скорост, при пътувания из града централният въздуховод автоматично се херметизира, а въздушният поток се пренасочва към нискотемпературни радиатори и повишава ефективността на тяхното охлаждане.
Моделът на бъдещето
Elva е петият автомобил от 18-е нови модела, посочени в пресрелийза, посветен на бизнес плановете на компанията през идните години.
Засега производителят строго се придържа към него - на пазара вече се появиха Speedtail, 720S Spider, 600LT Spider и McLaren GT.
Началото на продажбите на Elva е планирано за 2020 г.