Обновеното Suzuki Vitara дебютира пред българската публика през ноември, като получи фини промени във външния вид, свежи цветове и повече няма да се предлага с дизелови двигатели.
През зимата изпъкват предимствата на Suzuki Vitara, но много от потребителите купуват колата без да плащат за задвижване на четирите колела 4х4, тъй като ще я използват само за асфалтови пътища.
Новата Vitara е променена основно в предната част, където виждаме нова маска и предна броня. В решетката са се появили вертикални хромирани ламели вместо хоризонтални, променени са и фаровете, които вече са светодиодни. Вътре в бронята трапецът вече не е закръглен от двете страни, а дневните LED светлини са подчертани с лъскава лента. Задните LED светлини са издадени навън, като секциите на капака на багажника са оцветени в червено, а светлината в центъра е станала бяла. За обновената Vitara се предлагат също и нови алуминиеви джанти, както и два допълнителни цвята на каросерията, и по-разширена програма за индивидуализация.
В интериора на обновеното Suzuki Vitara е добавена мека пластмаса върху горната част на таблото за управление, което придава по-приятно усещане при допир и на външен вид. Инструментите също са преработени, като е променен дизайнът на циферблатите, между които е инсталиран 4,2-инчовият цветен дисплей на бордовия компютър. Добавен е и преден централен подлакътник като стандартно оборудване.
При обновяването на Suzuki Vitara от двигателната гама отпадат 1,6-литровият атмосферен бензинов двигател, както и 1,6-литровият турбодизелов агрегат. В Европа моделът повече няма да се предлага с дизелови двигатели, тъй като търсенето им рязко намаля през последните години. Сега обновеният кросоувър се предлага с два бензинови двигателя BoosterJet с турбокомпресор и директно впръскване.
По-малкият е 3-цилиндров със скромен работен обем от 1 литър, но благодарение на турбокомпресора развива мощност 112 к.с. Двигателят е комбиниран стандартно с 5-степенна механична скоростна кутия, а срещу доплащане се предлага 6-степенна автоматична трансмисия. По-големият бензинов турбомотор BoosterJet е 1,4-литров 4-цилиндров с мощност от 140 к.с., като може да се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия или с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия.
Задвижването може да бъде само на предните колела 2WD или на четирите колела 4WD от познатата система с четири режима на шофиране All-Grip. Тестваното Suzuki Vitara се задвижва от 1,4-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. Максималната мощност от 140 к.с. при 5500 об/мин, но по-важното е, че максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение във впечатляващо големия диапазон между 1500 и 4000 об/мин, благодарение на което водачът разполага с много прилична тяга в почти целия работен режим на мотора.
При старт от място ускорението до 100 км/ч отнема 9,5 секунди, което е сравнително добро постижение за компактен кросоувър, а при изпреварване колата се нуждае от съвсем леко подаване на газ на пета предавка за да направи маневрата с лекота. Сред най-голямото достойнство на новия агрегат е ниският му разход на бензин. В града колата харчи 6,9 л/100 км, а при спокойно шофиране по междуселищен път разходът е около 5 л/100 км. Единствено със 140 км/ч на магистралата се качва до 7,3 л/100 км.
Благодарение на новия бензинов турбодвигател, Vitara е много пъргава, което дава възможност на водачите със спортен стил на шофиране да се наслаждават на прилична динамика. Системата за разпределение на векторната тяга имитира диференциал с ограничено приплъзване и възпрепятства недозавиването. Воланът е относително директен, окачването е стегнато, а шасито се наклонява сравнително умерено в острите завои.
В същото време колата вози доста комфортно с предно окачване тип McPherson с пружина и полунезависимо задно окачване с торсионна греда. Пътният просвет на Suzuki Vitara е 185 мм и не е от най-големите в класа на високопроходимите модели, но е достатъчен за да се движите с лекота по черен път. Дори и само с предно предаване, Vitara не се затруднява да се движи без проблеми по заснежените планински пътища на Плана планина, но за по-сериозен офроуд е добре да бъде оборудвана със системата за двойно задвижване All-Grip.
Клиентите на Suzuki Vitara могат да избират между 15 модификации, като дори и базовият модел на цена от 30 990 лева има щедро оборудване от автоматична система Stop Start, централно заключване с дистанционно управление, електрически огледала, асистент при потегляне при наклон, Bluetooth, климатик, 3,5-инчов цветен информационен дисплей, дневни светлини и LED задни светлини.
При по-високите нива на оборудване се добавят и системи за максимално улеснение на водача като адаптивен круиз контрол, асистент при спускане при наклон, навигация, камера за задно виждане, безключов достъп и стартиране на автомобила, сензори за паркиране, скрити в предната и задната броня. Най-високата версия GLX стандартно разполага със системи за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци, технология за предупреждение при напускане на лентата и система за предупреждение за странично приближаващ автомобил при движение на заден ход.
Технически характеристики
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 2WD
1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател
6-степенна механична скоростна кутия
140 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
220 Нм максимален въртящ момент при 1500-4000 об/мин
9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
200 км/ч максимална скорост
5,8 л/100 км среден разход на гориво
131 г/км емисии на СО2
38 490 лева цена на модела