Китайска Tesla Model 3 се блъсна в стена и се случи нещо много лошо СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/test-drive/kitayska-tesla-model-3-se-blsna-v-stena-i-se-sluchi-neshcho-mnogo-losho-snimki Auto.blitz.bg
Китайска Tesla Model 3 се блъсна в стена и се случи нещо много лошо СНИМКИ

Едно време Tesla Model 3 преминаваше краш-теста в Американския институт за пътно застраховане с отличен.

Всичките части на тялото на манекена при различен вид удари бяха маркирани в зелено, тоест нивото на натоварване изключва каквито и да е телесни повреди - максимум, синини от коланите. 

При удар в твърдо ппрепядствие с малко покритие (25%) от страната на водача, коленете и стъпалата на манекена, седящ в шофьорското кресло, експертите оцветиха в жълт цвят, което означава, че натоварване има, но е далеч от това да се причинят счупвания. 

Видимо това е следствие от относително голямото изместване назад на долната част на предната стойка. Освен това, оценката от "зелено" бе намалена до "жълто" заради закрепянето на детското столче, защото средната секция на задната седалка не е оборудвана с необходимите закачалки, а само с "горно завързване". 

Казано накратко, понеже тестовете на IIHS се смятат за едни от най-сериозните, опасения за Tesla Model 3 китайска сглобка нямаше. Но напразно!

Трябва да се припомни, че в China NCAP е приета четиристепенна цветна градация на оценката на резултата, както и при IIHS, при което в Euro NCAP системата е 5-степенна.

Така, за челен удар с 40-процентово покритие, което бе отменено тази година в европейския NCAP (през последните две десетилетия на практика почти всичките автомобили са се справили почти отлично), от 30 бала експертите дадоха само 11,5, включително и заради несработилата въздушна възглавница. Тоест, възглавницата не се е напълнила с необходимия газ, за да защити водача. 

При удар отзад колата се е представила доста по-добре, но не и както се очакваше, тоест отлични, от 30-е възможни точки там са дадени 23. 

При страничен удар обаче електричката се е представила отлично, получавайки не само най-високата оценка, но и най-много балове в раздела "защита на шофьора", както и в раздела "защита на пътника".

В Китай се правят тестове и на здравината на покрива - от страната на шофьора отгоре се пуска товар. Покривът се представя чудесно, но защитата на пешеходците при блъскане на такива е значително снижена на първо място заради небезопасната конструкция на предния капак. 

Ако при сблъсък пешеходецът си удари с глава в него, травмите ще са доста сериозни:  от 25 точки са дадени само 11,393. Що се отнася защитата на краката и тялото, то работата е малко по-добре: 4,393 бала от 6 възможни. 

 

Горещи

Коментирай