Защо трябва да се загряват амортисьорите на колите при ниски температури

https://auto.blitz.bg/saveti/zashho-tryabva-da-se-zagryavat-amortisyorite-na-kolite-pri-niski-temperaturi Auto.blitz.bg
Защо трябва да се загряват амортисьорите на колите при ниски температури

Докато шофьорите водят безкрайни спорове по темата дали да загреят или не двигателя, малко хора си дават сметка, че при ниски температури е необходимо предварително затопляне и на други системи. Същевременно има и компоненти, за които това е въпрос на живот и смърт.

В най-добрия случай опитните шофьори могат да си спомнят, че освен двигателя е необходимо да се загрее и автоматичната скоростна кутия в мразовито време - и мнозина наистина го правят. Но в автомобила ви има още едно нещо, за което никак не е добре да работи в замръзнало състояние - това са амортисьорите на окачването.

Амортисьорите са монтирани близо до всяко колело и са необходими, за да предпазят автомобила при неравности и завои. Всъщност пружините на окачването на колелата, които омекотяват преминаването, могат да люлеят каросерията нагоре-надолу за доста дълго време, а именно амортисьорите се справят с тези проблеми.

Това е необходимо не само за комфорта на пътниците, но и за да могат колелата да се държат нормално на пътя, да спират ефек

тивно и да направляват автомобила в завоите.

Конструкцията на амортисьора е проста. Това е цилиндър с работна течност, в който буталото се движи всеки път, когато колелото се движи нагоре и надолу. В цилиндъра има клапани с малки отвори, които не позволяват на течността да забави буталото.

Така, когато навън е студено, течността в амортисьора се сгъстява и не преминава правилно през клапаните. Поради това клапанът може да се счупи и амортисьорът да загуби частично ефективността си или изобщо откаже да функционира.

Тоест, за разлика от студения двигател или автоматичната скоростна кутия, които просто се износват по-бързо, когато са студени, замръзналият амортисьор може да се счупи изведнъж.

Освен това гумените уплътнения на амортисьора не работят толкова добре при студ. По-гъстата течност при замръзване прави триещите се компоненти по-малко смазани, поради което амортисьорът се износва по-бързо. Поради тази причина е по-добре да затопляте амортисьорите след продължително паркиране в студ.

Как да загреете амортисьорите

При нормалните автомобили в условията на типичните континентални зими е достатъчно амортисьорите да се нагряват по време на движение.

- Изминавайте първите 500 до 1000 метра (в зависимост от температурата) от сутрешното си пътуване така, че окачването на автомобила да работи с минимален ход на колелата;

- Избягвайте рязкото ускоряване и спиране, които водят до "приклякване"на автомобила върху задните или предните колела;

- Когато амортисьорите са студени, се старайте да избягвате неравните пътни повърхности. Ако това не е възможно, шофирайте възможно най-бавно в тези зони.

Между другото, по тези начини се предпазват от преждевременно износване не само амортисьорите, но и други компоненти на окачването. По-специално, шарнирите на шасито.

 

 

 

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Цървулана
преди 2 години

Колко много глупости сте копирали отнякъде.

Откажи